Ik wil een zadel gaan kopen,welk merk???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suusiej

Ik wil een zadel gaan kopen,welk merk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 17:33

Hallo allemaal!
Ik heb een verzorgpony en die heb ik zelf ingereden. We zijn nu ruim een jaar bezig. Op het moment rijd ik met een zadel van een ander paard op stal, dat opzich goed past. Hij heeft wel een eigen zadel maar dat is zo oud en het zit niet lekker. Omdat mijn verzorgpony heel veel voor mij betekend, en alleen ik er op rijd, ben ik van plan om een zadel te gaan kopen.

Na heel wat zoeken en orienteren over zadels ben ik nog steeds niet uit over wat voor zadel ik wil. Mijn eisen:
- 17.5 inch
- veelzijdigheidszadel.
-lange singelstoten.
- zwart
Het liefst wil ik een merkzadel, maar ik snap dat dat best moeilijk te vinden is voor een mooie prijs. Ik vind het een beetje eng om via internet te kopen, omdat ik zeker wil weten dat het zadel goed past en er zijn heel wat oneerlijke handelaars op internet.

Welk merk zouden jullie mij aanraden? (met welk zadeltype/merk rijd jij, waarom?ben je tevreden?)Zou ik toch naar een zadelmaker moeten gaan of denken jullie dat ik best een goed zadel kan vinden via internet? Een paar honderd euro heb ik er wel voor over, maar echt niet meer dan 550 euro denk ik..

Ik weet ff niet meer wat ik verder nog moet zeggen, maar als er onduidelijkheden zijn merk ik dat vanzelf wel. Bloos

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:24

Is er geen zadelmaker bij jou in de buurt die nieuwe en gebruikte zadels verkoopt ?

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:38

ze zekerheid dat het zeker weten past heb je alleen bij een zadelpasser!

internet zal dan een grote gok wezen,ruitersportzaken/zadelpassers komen voor dat bedrag misschien niet eens passen.

tja,ik zou op internet kopen met de mogenlijk passen en terugbrengen bij niet passen, maar dan moet je wel iemand hebben die kennis heeft in het passen..

Pegasus19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:09

Ge kunt ook altijd naar een handelaar bellen, die hebben dikwijls ook goede tweedehands zadels.

JudithC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:49

Koop bijvoorbeeld een tweedehands Passier zadel of een Stübben...zijn erg goede en als je geluk hebt vind je ze rond de prijs van €550,- Lachen Knipoog

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:54

Wat voor ras is je verzorgpony?

Maar ik heb zelf een wintec 2000 en ik vind het een heel fijn zadel.
Past eigenlijk altijd omdat de boom verwisseld kan worden en die heb je nieuw en compleet voor minder dan 550 euro ....

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:06

Ik heb zelf een Euroriding dressuur waar ik super tevreden over ben. Ik kocht hem twedehands maar dan nog zijn het gewoon erg dure dingen.. Scheve mond
ik denk dat een Wintec wel wat voor jou is. Die zitten lekker zacht en zijn in alle mogelijke kamerbreedtes en inchmaten verkrijgbaar. BOvendien zijn ze onderhoudsvrij en tweedehands (en nieuw) niet zo duur). Nieuw iets van 400 / 500 euro en tweedehands misschien voor 250. Ook zou je kunnen kijken voor een tweedehands A merk.
Ik weet niet hoeveel je er aan uitgeven wilt?

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:32

ik heb een tweede hands kieffer gekocht die (vind ik) erg goed rijdt voor 125 euro, maar dat is wel een dressuurzadel.
ik denk idd ook dat een wintec wel wat voor jou is.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:41

ik denk dat een wintec iets leuks voor je is !
lekker veelzijdig,
goede prijs kwaliteit verhouding,
en zit erg lekker vind ik !

kingstons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 22:57

Ik heb 1.5 jr. een kunstof zadel gehad en rijdt sinds een paar maanden op een leder kentaur zadel en baal dat ik hem nu pas heb gekocht. Het is echt een heerlijk zadel. Ik heb mijn zadel bij een zadelmaker gekocht en was 100 euro goedkoper uit dan bij een andere ruitersportzaak, hij komt ook nog eens gratis opmeten en geeft korting op singel/beugels/riemen. Mijn zadel kostte 750 euro maar misschien heeft ie nog wel een mooie 2e hands zadel liggen, ik zal je een pb sturen met zijn gegevens, kan je hem eens bellen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:18

Kentaur is een kennis van me ook helemaal wild van. Handgemaakte zadels voor een betaalbare prijs. (zadels worden in Hongarije gemaakt)
De leerkwaliteit is ook gewoon goed, geen rommel/geperst leer.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 23:39

Ik heb een Salto, Zelfde als JC, maar onder een andere naam en daarom goedkoper. Kost nieuw 540. Super fijn zadel.
Voor die prijs moet je zeker wel een goed zadeltje kunnen halen.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:19

ik denk dat je voor 550 euro geen goed merkzadel kan kopen, wel tweedehands natuurlijk.
ik raad zelf ook Kenatur aan omdat ik die natuurlijk ook zelf heb *LOL*
heerlijke zadels, zijn er chique uit en hebben een heerlijke diepe zit.
succes ermee!!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:48

Bedankt voor alle reacties en ook pb's!
Iemand vroeg wat voor verzorgpony ik heb. Nou ik heb een welsh Cob.
Maar hij is niet zo stevig gebouwd als de meeste welsh cobs.
Hier dan een foto ter verduidelijking: Lachen

Afbeelding

(meteen een show-foto Schijnheilig )
Tja, kweenie of jullie der wat aan hebben, maar je kunt dus zien dat hij niet zo superbreed gebouwd is. Hij heeft een normale schoft.

Ik wil geen wintec, heb er wel lang over nagedacht en dacht dat het ook echt iets voor mij zou zijn, maar ik wil toch graag een echt leren zadel.
Nogmaals bedankt voor de reacties en als er verder nog tips zijn, hoor ik dat wel!

doegg

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:48

Ainsley helemaal mijn merk!!!!

rowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 17:54

waarom dan klomp??

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:00

Je hebt ook wintecs met een leatherlook. Het zijn ontzettende fijne zadels. Ik wil echt niet meer anders. Ik rijd met een wintec pro cair ( dressuurzadel) en deze kostte compleet met beugels riemen en singel 700 euri geloof ik. Tweedehands kun je ze goedkoper krijgen en het voordeel van een wintec is dat je boom kan verwisselen. Dus mocht je pony weggaan dan kun je hem weer ergens anders op gebruiken

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 18:38

ja dat is wel zo ja marianna! Pff, wat is het toch moeilijk!
Ik zat ook op de site van Kentaur te kijken en werd helemaal verliefd op dit zadel Lachen

Afbeelding

Kentaur Seneca..

Maja, wat zal die wel niet kosten Scheve mond

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:43

heyy dat is idd een mooi zadel!! Succes met je zoektocht... miss tot morgen!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 19:21

dies 800 euro
heb ik ook, ik kocht hem wel compleet
met dekje, beugels, beugelriemen, dekje tot 50 euro uitkiezen en singel tot 40 euro uitkiezen.
ik koss een betere singel en kreeg dus 40 euro korting.
bij de ruitershop in Harmelen OK dan!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:30

Kentaur zijn goede zadels, maar niet geschikt voor lange mensen (te korte zweetbladen). Ze zijn zeker waar voor je geld.
Chamberlain is ook goed, ong. dezelfde prijsklasse en kwaliteit.

Verder is er voor 550 euro echt wel wat goeds tweedehands te vinden. Je hebt het toch over 1200 gulden.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:55

Ik heb net een Pessoa gekocht, 2e hands, heerlijk zadel. Ik heb een springzadel, maar ze zijn er (volgens de website) ook in vzh- hoewel ik ze nog nooit heb gezien. Verder is een 2ehands Stubben/Passier/KN ook iets waar je nog jáááren lol van kan hebben, die passen ook vaak op meerdere paarden.

kingstons

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 13:30

Hoi Germie, kentaur niet geschikt voor lange mensen?? Wat een onzin je moet gewoon het juiste type kiezen, stalgenootje van 1.90 rijdt al 1.5 jr. op een kentaur zadel en wil nooit meer anders!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 15:59

kingstons schreef:
Hoi Germie, kentaur niet geschikt voor lange mensen?? Wat een onzin je moet gewoon het juiste type kiezen, stalgenootje van 1.90 rijdt al 1.5 jr. op een kentaur zadel en wil nooit meer anders!

OK dan! mee eens
ligt gewoon aan het type zadel
die van mij zit ook heerlijk en ik wil hem noooit meer kwijt *LOL*

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 19:35

Pfoeh, lastig man!

Ik hoor zoveel merken. Tot nu toe vind ik de Kentaur van die foto nog steeds het mooist. Maar ik heb nog niet zoveel plaatjes gzien van andere merkzadels.
Ik denk dat ik gewoon een zadelmaker laat komen, maar natuurlijk eerst even bellen of hij ook 2ehands zadels heeft.
Bedankt voor de tips. Als iemand van jullie nog een tip heeft->altijd welkom!

Wat voor merkzadel heb jij? Kun je ook een link geven of plaatje neerzetten ervan??

Byee Clown