Wat moet ik doen? Terug kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimnor

Wat moet ik doen? Terug kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 14:47

Ik heb van mijn 9e tot 19e jaar een onwijs lieve pony gehad waarvan ik erg veel geleerd heb in die 10 jaar. Kleine meisjes worden groot, dus op een gegeven moment heb ik een paard erbij gekocht, maar mijn pony ook gewoon gehouden. Ik heb sinds kort een 2,5 jarige van Kennedy erbij gekocht, dus heb ondertussen een 9-jarige KWPN ruin en een 2,5 jarige KWPN ruin. Nu is het zo dat ik mijn oude pony een maandje te leen heb.. wou haar gewoon even een tijdje bij me hebben. Ik mis haar enorm. Die man waar ze nu staat daar mag ik altijd wel komen enzo, en dat vind ik ook heel fijn. Maar die pony is inmiddels 23 jaar en alweer dragend. En ik vind dat z on dier op een gegeven moment een fijne oude dag moet hebben.. Ik heb nu de mogelijkheid haar terug te kopen en haar ergens te stallen voor 45 Euro per maand incl hooi, stro en weidegang. Niet veel geld dus. Ik zou haar ook op de stal bij mijn andere 2 paarden neer kunnen zetten, maar dan betaal ik 150 Euro per maand. Dat is nogal een verschil. Waar ik mijn 2 paarden heb staan is een ideale locatie om te rijden en daar is een goede bak bij enz.
Maar als ik mijn oude pony terug zou kopen heb ik dat allemaal niet nodig, ze moet gewoon kunnen genieten, met andere paarden op wei enz. En lekker veel aandacht geven.

Wat vinden jullie? Moet ik haar terug kopen? Ik kan het gewoon niet aanzien dat ze telkens weer gedekt wordt. Ze kan het nog wel hoor, ze ziet er nog enorm goed uit voor haar leeftijd, maar toch, ik vind dat ze een goede oude dag moet hebben en lekker moet kunnen genieten.

Ik kan het betalen daar gaat het niet om.. dat is het probleem niet. Het is alleen dat veel mensen mij voor gek verklaren en zeggen: Het is een oude pony.. ze krijgt mankementen en die kosten zijn dan voor jou. Ik heb dan zoiets van NOU EN? Daar kies ik op dat moment voor. Wat zouden jullie doen in mijn situatie. Ik hou gewoon van dat dier en wil haar graag terug..

Groetjes Linda

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:49

Gewoon terugkopen.. Anders blijf je je er waarschijnlijk schuldig over voelen..

Zoek een leuke wei voor haar en stalling en je bent klaar voor haar oude dag..

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 14:51

Ja dat is het denk ik ook wel.. ik voel me al schuldig als ik er aan denk dat ik haar toen heb kunnen verkopen!! Ik heb al een stal waar ze terecht kan.. haar oude stal waar ze toen ook stond 3 jaar. Daar kent ze het ook.
Ik wil echt het beste voor haar...

Groetjes Linda

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:54

Simpel: terugkopen. Jij heb jarenlang plezier van haar gehad en nu kun je iets terugdoen voor haar. Wat wil een mens nog meer? Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:55

Je hebt de mogelijkheid en het geld: doen!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:07

Ik zou dr ook echt terug kopen wie weet overlijd ze straks nog bij een bevalling als ze maar gedekt blijft worden en neem van mij aan: dan voel je je zo schuldig!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:14

Ik zou haar terugkopen. Jij hebt een leuke tijd met haar gehad en ze verdient er wel wat voor terug. Je blijft je anders schuldig voelen en als je het geld kan missen, zou ik er zelf niet eens over nadenken, maar gewoon terughalen. Geef haar de rusr en oude dag waar ze al die jaren voor gewerkt heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:17

Terug kopen.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:23

Als het geld je niet tegenhoud. Terugkopen.. Kan je je aandacht ook tussen al je paarden verdelen dan ?

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 15:26

Iedereen is het er over eens zo te zien dat ik haar moet terug kopen!
Ik ga alles op alles zetten om dat voor elkaar te krijgen met de eigenaar!
De aandacht dat komt wel goed, mijn paarden betekenen alles voor mij!

Groetjes Linda

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:29

Gewoon terugkopen Lachen.

Het klinkt alsof je er al goed over nagedacht hebt Lachen. Kostenplaatje is bekend, je hebt de voors en tegens afgewogen. Gewoon terugkopen dus Lachen.

HappyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:48

Ik zeg ook terug kopen, je vergeeft het jezelf nooit meer als er iets mis zou gaan bij zo'n bevalling. En bovendien kun je nu lkkr zelf beslissen wat er met haar gebeurt!

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:56

Terugkopen, maar ik denk dat dat voor jezelf al wel duidelijk is als ik het zo lees.

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:06

terugkopen! Hou je wel rekening met het veulen??????!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:07

ja ik zou d'r ook terugkopen hoor
gewoon doen en lekker op het land laten lopen en d'r idd nog een aantal goeie jaren bezorgen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:08

Lijkt me wel duidelijk als ik je verhaal zo lees: terugkopen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:18

Terug kopen en zelf verzorgen of een leuk verzorgstertje er voor zoeken. Ze hoeft toch niet perse te rijden? Maar af en toe een rondje buiten en lekker vertroeteld worden is al genoeg denk ik

Je moet wel oppassen dat ze zich niet 'nutteloos' gaat voelen natuurlijk (sommige paarden kunnen zich daardoor erg ongelukkig voelen)...
Ik zou haar lekker op het landje zetten voor 45 euro, maar als ze alleen staat is dat natuurlijk ook niet leuk. Scheve mond

Het is even afwegen waar je haar gaat stallen, maar als het financieel mogelijk is zou ik haar lekker terugkopen. Weet je zeker dat ze het goed heeft Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:36

Toch nog even tegengas. Heb je de middelen om haar de goede medische zorg te doen toekomen mocht ze wel wat gaan mankeren? Verzekeren is niet meer mogelijk op die leeftijd, en DA kosten kunnen binnen hele korte tijd hoog oplopen. Voor de rest is ieder jaar een veulen toch echt geen probleem voor haar. Op het moment dat het lichaam het niet meer aankan dan wordt ze niet meer drachtig. En ik weet van merries die helemaal verpieterden op het moment dat ze geen taak meer hadden, en geen veulen aan de voet. Sommige merries zijn voor het moederschap geboren.
Ik kan me voorstellen dat je haar graag terug wilt hebben. Praat erover met de eigenaar, maar hou ook in je achterhoofd dat het terugkopen van de merrie ook er voor kan zorgen dat je je paard kwijt raakt....

ikkie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:43

terug kopen Haha!

linlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:55

terug kopen zonder twijfel!!!
Je hebt het geld en de tijd, zeker doen!!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:58

Volgens mij heb jij voor jezelf de beslissing eigenlijk al wel gemaakt. Je krijgt er denk ik spijt van als je het niet doet. Als je alles kan betalen zou ik het doen, maar wel met de kanttekeningen die Cassidy maakt.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:08

Je hebt het geld en de tijd, maar denk idd wel even wat aan Cassidy zegt.

Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat beslissen, succes!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:56

ja ik zou haar ook terugkopen *LOL*
maar eerst wel goed nadenken of je haar wel genoeg aandacht kan geven (zal vast wel)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:03

Je hebt het geld, de tijd en de middelen..
Terugkopen lijkt mij dus geen probleem Lachen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:06

Je hebt goed over na gedacht, je kan het betalen, je hebt de tijd. Dus ja ik zou het terugkopen Lachen