hoe zit dat nu eigenlijk met chaps en beenligging?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elliza66

hoe zit dat nu eigenlijk met chaps en beenligging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 14:39

Hey
Ik wil dus net jodhpurlaarsjes met chaps gaan kopen, maar ik heb wat gesurft op internet en ik lees overal dat een laars veel meer steun geeft en een goede beenligging verzekert. Chaps zouden dit niet doen?
Wat is er waar van?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:41

Als ik zelf met chaps rijd, heb k wiebelbenen. Met rijlaarzen heb ik dat veel minder, deze zitten echt geplakt aan mn zadel zeg maar, veel fijner vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:41

Ligt aan iedereen persoonlijk imo.

Zelf merk ik vrijwel geen verschil met mijn blackstones en chaps en leren laarzen.
Merk wel verschil met rubbere laarzen, daar kan ik dan absoluut niet mee rijden.
Daar vind ik de zool te soepel van.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:46

Ik rijd zowel met chaps als met mijn leren laarzen. Vind het allebei lekker zitten, merk geen giga verschil tussen beiden. T'is een beetje persoonlijk denk ik..

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:08

Tussen lederen laarzen en chaps kan ik niet kiezen, zijn allebei fijn.
Rubberen laarzen wil ik nooit meer, vreselijk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:18

Het is persoonlijk.
Zelf rijd ik liever met mijn leren rijlaarzen dan met mijn chaps. Ik heb het idee dat ik meer grip in mijn beugels heb met rijlaarzen.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:46

Persoonlijk vind ik dat je met chaps meer gevoel hebt. Met laarzen wiebelen mijn benen juist alle kanten uit...misschien moet ik maar vaker die dingen aantrekken en er aan wennen Lachen

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:50

Met laarzen heb ik net het gevoel alsof ik van die kachelpijpen om m'n benen heb Scheve mond . Met chaps heb ik iid ook veel meer gevoel bij wat ik doe. Ik voel het tenminste als ik drijf Haha!

Thats_Me
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:12

Zelf reed ik eerst met rubberen laarzen, dat ging wel. Toen die versleten waren ben ik over gegaan op stal/rijschoenen + chaps. Dit vind ik echt veel beterder zitten. Heb meer steun bij m'n enkels, wat voor mij erg fijn is want in m'n laarzen had ik steeds een brace om omdat ze anders doorklapten.

Maar ja is volgens mij wel erg persoonlijk en zou zeggen doe gewoon wat jij het pretigste vind.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:37

Mijn leren laarzen zorgen voor een rustigere ligging van mijn voet omdat ik wat spieren mis in mijn voet waardoor ik niet als ieder ander die spieren kan gebruiken om mijn voet langs het paard te houden. Met zooltjes in mijn jodphurs gaat het beter, maar het fijnst rijden dan toch de leren laarzen.