hoe merrie en veulen vervoeren na afspenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hanita

hoe merrie en veulen vervoeren na afspenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 08:00

hoi

Ik zit een beetje met een probleem. Ik ga zaterdag op wedstrijd met mijn merrie en veulen. Allebei doen mee dus ze moeten beide mee.
Ik heb een 2paardstrailer en ze hebben dus altijd samen zonder tussenschot er in gestaan.
Maar ja nu hoe moet ik het nu doen.
Tussen shot er in en merrie vast zettten en veulen los? wel een voorstang bij het veulen er voor of niet? Wie hebben nog goede tips. Ik laat ze nu elkaar weer zien en wennen dat het veulen dus weer weg gaat.
Maar ja hoe ik het verder moet doen weet ik dus niet.

Wie heeft nog goede tips?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 08:04

eerst.. HOE lang is ze afgespeend.. als ze al een tijdje van elkaar af zijn dan kunnen ze gewoon vast staan en ieder in zn vak met tussen schot

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 11:43

ze zijn nu ongeveer 2 weken van elkaar af. Ze zien elkaar soms nog en dan is het even een beetje hinneke maar meer ook niet.
soms loopt de merrie gewoon door zonder op of om te kijken en het veulen loopt altijd los in de stal en dat is ook geen probleem terwijl ze dan dus wel snuffelen aan elkaar.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:46

Gewoon ieder zijn eigen vak.
Zorg wel dat je veulen niet onder de stang door kan wandelen.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 11:51

Oei dat lijkt mij erg link, of is ze erg rustig als haar mama weg gaat?
Ze kunnen ze lelijk bezeren in een trailer, veulens zijn erg lenig...
Waarom laat je het veulen niet gewoon thuis?

hanita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 12:50

het veulen doe mee met de weanlingshow het is een quarter.
En mama doet dus mee met de broodmare.
Ik heb rond gevraagt maar er gaat niemand heen van deze omgeving. Het veulen is van jongst af aan gewent zonder zijn moeder te zijn.
Ik kon toen hij er nog bij was een aantal uur naar buiten gaan zonder problemen. het gaat alleen om het vervoeren er van. Hij blijft niet in de trailer en gaat er dus gelijk uit zodra we er zijn. Het is een hele coole hengst en maakt eigenlijk weinig problemen ergens van. Merrie is meer van het drukke en zo hij totaal niet.

madeliefoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:12

Ik vind dat je zelf verantwoordelijk bent hoe je het doet, maar 10 mensen 10 meningen ,jij kent je paarden zelf het beste!!!Luister naar de juiste mensen!!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:39

Als ik jouw was zou ik hem gewoon ernaast zetten, je zegt zelf dat ze al afgespeent zijn...