combinatie vormen met je paard,hoe lang deden jull

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

combinatie vormen met je paard,hoe lang deden jull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 23:13

ie daarover?

Ik heb bert nu iets van 4 jaar,even korter,maar pas nu echt de laatste tijd beginnen we elkaar echt goed aan te voelen en een team te worden lijkt wel.
we hebben wel al eerder goede momenten gehad natuurlijk,maar we houden nu echt pas een goede steigende lijn aan.
we rijden nu lekker onze puntjes in de m bij elkaar,hij was al eens m geweest maar op echt te vroege leeftijd en erg verkeerd ingereden,vooral op druk,dus we hebben hem helemaal om geschool zeg maar.

Hij kon vroeger vreselijk protesteren en was erg sloom,sinds hij bij me thuis staat is hij kuddeleider,dus ook stuk mansen maar komt zeker erg ten goede voor zijn lopen,lekker voorwaarts ,alleen wel klieriger en bokkeriger als hij aan het werk moet,maar ja kan niet alles hebben.

Hoe lang duurde dat bij jullie,en krijg je t wel met elk paard?vast niet.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 23:47

ik heb mijn paard nu twee jaar en nu heb ik voort af en toe momenten dat ik denk van he het gaat de goede kant op, we zijn dus op weg om een combinatie te worden, maar dit zijn we nog niet altijd hoor.
het gaat met ups en downs.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 23:50

ik heb m'n paard nu ong 3-4 maanden en we zijn nog lang niet zo ver dat we elkaar al perfect aanvoelen. Daar gaan toch wat maanden/jaartjes training en omgang in zitten.

Tygahno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 00:13

Tygahno en ik zijn nu precies een jaar geleden begonnen met serieus te trainen. In februari van dit jaar zijn we voor het eerst B gestart, toen waren we zeker nog geen combinatie pas in juni/juli van dit jaar dus dat is ongeveer 10 maanden later kon ik zeggen dat wij een combinatie begonnen te vormen dat is ook zeer zeker terug te zien in de tot nu toe door ons behaalde resultaten OK dan!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 00:14

Ik ben nu 2 jaar en 1 maand verder (we kochten Mander op vrijdag 13 (!!!) september 2002) en inmiddels mag ik wel zeggen dat we een team zijn. In het begin vreselijk vaak er af gevallen, eraf gebokt, etc en zeer regelmatig besloten om hem weg te doen.
Ben ik blij dat we door gezet hebben! Lovers

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 07:12

mijn paard is mishandeld geweest we hebben hem nu anderhalf jaar maar moet zeggen dat het vanaf het eerste moment klikte en nu vertrouwen we elkaar echt voor 200%, hebben veel lol samen en hebben al veel samen overwonnen ondanks die mishandelingen dus kan ons nu wel een team noemen iedereen zegt het ook dus ben wel beetje trots Haha!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 07:20

Tjo en ik hebben eigenlijk vanaf het moment van inrijden al die klik gehad en gaan voor elkaar door het vuur. Echt fijn om een paard onder je te hebben wat met je meedenkt of waarvan jij aanvoelt dat je nu even niet moet pushen, of juist wel, om iets te bereiken.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:11

Denk dat het per paard verschilt. Met Lady was het vanaf minuut 1 al goed. We zijn door al de endurance kilometers wel nog meer een team geworden, maar vanaf dag 1 had ik al helemaal het gevoel bij haar dat ik bij wijze van spreke achterste voren erop kon gaan zitten.

Bij Murphy, paard van mijn vriend waar ik op rij, heeft dat langer geduurd. Toch wel een paar jaar. Ik moest hem altijd in de gaten houden en vertrouwde hem niet helemaaltje. Nu zijn we ook echt een team. Ik kan niet uitleggen waar het aan ligt want Murphy is voor de rest braaf zat, maar is gewoon een gevoel.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:17

Bij Lame heeft het twee jaar geduurd. Pas sinds een paar maanden dat we een echt team zijn en vanalles met z'n tweeen durven..

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:24

ongeveer twee jaar. toen ging het de beterende klant op. toen hadden we elkaar goed door en konden we fijner met elkaar communiceren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:25

Het heeft mij 3 jaar gekost

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:32

Bij Pablo heeft dat eigenlijk geduurd tot we zijn gaan crossen, ongeveer 3 jaar en die had ik dus zelf zadelmak gemaakt.
Met Raimaer (bij ons gefokt) is dat ontstaan toen ze een lelijke wond had die ik iedere dag moest verzorgen, dat was een dik jaar.

En met een vroeger 'verzorg'paard was dat er vanaf het begin al.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:36

nu gaat het met elk paard al sneller *LOL* met inka klikte het in 1,5 jaar Haha!
en met pepper klikte het in 0,5 jaar ongeveer....maar nu met me nieuwe moet ik ff afwachten...

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:46

Ik heb pas vanaf van de zomer het gevoel dat San en ik echt een combi aan het worden zijn.. Dat is dus na 2 jaar.
Het wederzijds vertrouwen is er nu ook en we overwinnen dingen samen steeds sneller.. Het gaat gewoon steeds beter.. Maar ik wist ook niet dat het zo lang zou duren..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:08

Heel verschillend Knipoog
Met Helion was dat eigenlijk vanaf het begin al, na een paar maanden waren we een echte combi en konden we met elkaar 'lezen en schrijven'.
Met mijn vorige paard (ik heb hem bijna 8 jaar gehad) ben ik eigenlijk nooit een goede combi geworden.
Telkens had ik het idee dat het de goede kant op ging en de resultaten waren ook wel goed, maar dan ineens viel er weer iets voor waaruit eigenlijk wel bleek dat we totaal niet op dezelfde golflengte zaten.
Ik denk dat het ook meespeelde dat dit paard vroeger erg slecht behandeld is geweest (schoppen in z'n buik, kluisteren als hij niet goed genoeg luisterde etc.).
Op spannende momenten had hij niet genoeg vertrouwen in mensen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:39

Eigenlijk ale een beetje vanaf de geboorte.. Ik was de eerste die hem zag, en ben er ontzettend veel bij geweest in de eerste paar weken. Het gevolg: een paard dat me als een hondje achterna loopt en jaloers is als ik bij een ander paard sta Lovers Met zijn moeder had ik een hele goede band, die er na ongeveer een jaar was. Ik heb haar in totaal 7 jaar gereden. Een tijdje daarna kwam Ofir thuis met een peesblessure en hij moest dus verwend worden Schijnheilig Dat heeft geholpen. Sindsdien zijn we onafscheidelijk Tong uitsteken Ik vertrouw hem voor de volle 100% (en hij mij ook Ach gut )

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 10:40

dat lopt ook wel, met mijn paard had ik na ongeveer 7 maanden al het idee dat we een team vormden! Maar dat was ook droom paard, warentegen mijn pony, waarbij het 2 jaar kostte een lastiger beessie was.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 15:01

grappig om te horen hoe verschillend dat is bij iedereen..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:04

Ik heb Buddy nu ruim 2,5 jaar en we zijn nog steeds bezig. Ik kan in principe alles wel met hem, we zijn wel dikke maatjes, maar op sommige punten botsen we Haha!

Amanda_T
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:08

Ik rij nu bijna 8 jaar met Lasagna, en we zijn gewoon een goede combi. Met rijden wil het nog weleens botsen. maar aangespannen gaat het super! Ik voel haar gewoon goed aan dus Haha!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:19

Met mijn eerste verzorgpaard heeft het bijna 3 maanden geduurd. En daarna voelden we mekaar goed aan. Dat klikte gewoon super tussen ons.
Met mijn tweede verzorgpaardje dacht ik in het begin dat het klikte, maar dat bleek uiteindelijk niet. Daar ben ik na een half jaar mee gestopt. Nu rijd ik het paard van mijn schoonzusje bij sinds juni en dat gaat redelijk. Het rijden gaat goed en we gaan steeds meer een team vormen. Helaas nog niet helemaal, maar ik ben ervan overtuigd dat het nog wel gaat gebeuren.
Gisteren ook een paardje gereden dat ik tijdelijk ook bij ga rijden. Daar had ik na een paar minuten wel een soort van klik mee. Dat ging gewoon lekker en had na 5 minuten het idee alsof ik haar al jaren reed. Voelde me ook erg op mijn gemak bij haar en dat terwijl ik best een schijterd ben en wel de kat uit de boom moet kijken. Jammer dat het maar voor tijdelijk is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:09

het hangt denk ik ook af van wat je verstaat onder echt een combinatie vormen. Als je me na twee jaar met pablo had gevraagd of we echt een combi waren, had ik ja gezegd. Terug kijkend zie ik de ontwikkeling die we daarna nog hebben doorgemaakt Haha!

secricible
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:24

Ik rijd nu bijna 2 jaar met Sharon, en ik moet zeggen dat het echt steeds beter gaat. Een jaar geleden rende we de bak nog door en kon ik haar nauwelijks houden, en nu rijden we al schouderbinnenwaarts, travers en schoudervoor en gaan we einde van het seizoen hopelijk naar het L2 (oke, het klinkt alsof het niet echt speciaal is, maar dit is mijn eerste verzorgpony pas en dit soort onderdelen hebk dus nog nooit eerder kunnen doen. Geeft best een kik hoor Haha!)

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:57

Sikiley ben ik vorig jaar eind augustus gaan rijden, eerst 2 keer in de week als bijrijder. Pas nu een jaar later kan ik zeggen dat we echt een combi zijn samen. Ik rijd haar sinds juli zo'n 4 a 5 keer per week, dat heeft wel geholpen en de rijlessen die ik met haar heb ook.
Amber is sinds april bij me en dat klikte al erg snel. Ik heb haar zelf ingereden en dat scheelt ook een hoop!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:40

Ik denk wel 2.5 jaar. Ik heb vooral in het begin een hoop problemen met mijn paard gehad. Nu gaat het heel erg goed. (Ik heb haar inmiddels ruim 3 jaar).