Van de ene kant denk ik: je rijdt voor je plezier, dus hoef je geen dingen echt tegen je zin te doen.
Van de andere kant: soms is het ook goed om over wat grenzen heen te gaan.
Van de ene kant is het fijn om vaak op dezelfde te rijden, dan leer je het paard toch beter kennen, en het omschakelen (van bv een heel voorwaarts paard naar een heel sloom paard, of van een kleine dribbelpony naar een zeer langzaam, hoogopgooiend paard) is soms best lastig. Vind ik tenminste
Maar ja, het is wel een manege, je weet dat daar verschillende paarden zijn. En ik zou het ook vervelend vinden als ik elke keer op een paard moet waar het minder mee klikt, alleen omdat de ander altijd op de favorieten zit. Je moet toch delen, vaak zijn bepaalde paarden veel populairder dan andere.
Wat is dus redelijk, en hoe is dat bij jullie geregeld?
) en ik denk omdat ik de enige eigenlijk ben in mijn les die heel graag op dr wilt rijden. (we zijn gevorderd en eigenlijk de enige op zaterdag dat we zo rijden....)
,
Er waren daar (overigens maar kort) 2 paarden waar ik ab-so-luut nooit zou zijn opgestapt. Die waren nauwelijks zadelmak, kenden geen enkele hulp, raakten van niks in paniek en alleen de instructrice kon er een hoofdstel omheen krijgen. Die zou ik echt hebben geweigerd. Met het risico dat je die dag dus gewoon niet rijdt.