Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Unity schreef:Ik heb een klein luxe probleempje, wat zouden jullie doen??
Mijn eigen paard staat thuis, hier heb ik 2 ruime boxen(er is dus gezelschap voor m) een altijd droge en verlichte buitenbak, een rijbak van de pc op een kwartier stappen, veel uitrijmogelijkheden in de polder.
De paarden staan bij ons overdag buiten, worden 4 a 5 x per dag gevoerd. ik kan dus zelf lekker mijn gang gaan, hoef met niemand rekening te houden.
Nou kan ik van de winter mijn paard stallen op bij een stal met
2 binnenbakken, stapmolen, buitenbak, bossen binnen hand bereik, wasplaats, gezelschap enz. enz.
Dat gezelschap is ook niet altijd makkelijk, er moet rekening gehouden worden met elkaar, eventuele "spits"tijden, sluitingstijden en georganiseerde wedstrijden.
Die stal is wel een half uur rijden, maar het paard wat ik voor iemand anders rijd, staat daar 5 minuten vandaan.
Ik weet het dus even niet. Het heeft allemaal zn voor en nadelen.
Wat zouden jullie doen??
En trouwens, voor het paard ook wel fijn, zijn vertrouwde omgeving
cissie schreef:Als je 2 paarden voor anderen rijd, had je ook kunnen beslissen om geen eigen paard te kopen, dat heb je dus wel gedaan, imo moet je daar dan ook het beste voor je paard van maken, tuurlijk kan een paard zich aanpassen aan verschillende situaties en het hoeft ook niet alleen allemaal van jouw kant te komen, maar ik vind het nogal wat eerlijk gezegt.
Dat jouw paard gemakkelijk tegen het lange dagen op stal kan, wil niet zeggen dat dat ook werkelijk zo is, het kan wel een paard zijn wat zich makkelijk 'overgeeft' in dat soort situaties, dan mag je daar geen misbruik van maken, vind ik.
zet de andere paarden aan de kant en ga voor de volle 100% procent voor je eigen paard, ik weet niet hoe oud ie is en of ie wel of niet wedstr. klaar is, maar in een eigen paard......daar kun je niet genoeg tijd in stoppen.
Ik wil er ff bijzeggen dat mijn reactie niet bedoeld is om je af te kraken of iets in die richting, zo komt het misschien een beetje over, maar is niet zo bedoeld.
Op dit moment kan ik het niet duidelijker brengen!
meloveshein schreef:Nou ik mocht wensen dat ik mijn paard aan huis kon zetten!!
Dus waarom zou je ze verder weg zetten als je ze lekker thuis kan hebben.
k zou ze gewoon lekker thuis laten
is als jij zegt en dus weinig geeft om buiten staan in de winter. Kun je het toch proberen?, ik bedoel mocht je nu merken dat het niet gaat of dat je paard in het negatieve veranderd, kun je altijd weer terug gaan naar huis en daar je paard weer stallen.
en je gebruik kunt maken van alle faceliteiten.
Waar ik zelf niet tegen kan is als er vreemde mensen in de stal gaan bij mijn pony, dat er mensen agressief kunnen doen tegen jouw paard, en dat ze zich gaan bemoeien met jouw manier van rijden. Ik zou het lekker een maandje proberen, gaat het niet, kun je hem altijd nog thuis zetten!