kuilgras?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caarootje

kuilgras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 19:33

is dat nou wel goed of niet?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 19:40

Waarom zou het niet goed zijn?

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:47

ja hoor is prima houd er alleen rekening mee dat er veel meer eiwitten in zitten zeker als het eerste snee is dit kan je navragen bij degene waar je het haalt of de stal eigenaar, het hangt ook af van hoe vaak het land bemest word enwelk zaad
alleen als je paard gevoelig is voor hoefbevangenheid zou ik er mee oppassen en niet teveel van geven maar als je heel de week flink werkt met je paard kan hij de eiwitten makkelijk verwerken en is het geen probleem

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:48

ja hoor het is prima, je moet het alleen niet onbeperkt geven zoals je met hooi wel kan doen.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:48

Ik voer ook kuil maar ik vind het waardeloze troep en ik wil weer gewoon hooi.

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:02

ik kuilgras zittne meer voedingen dan nu gewoon gras
het is niet slecht voor een paard
maar moet wel zorgen dat ze geen stink kuil hebben onze paardne gaan er van aan de schijt Lachen:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:23

als je paard gevoelig is voor hoefbevangen moet je er mee opletten..als mijn paarden van de winter weer opstal staan krijgen ze ook kuilgras!!!

caarootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 00:07

de stal die ik op het oog heb is volpension met kuilgras naar behoefte.
nu heb ik al meer gehoord dat kuilgras niet echt aan te raden is vandaar dat ik een beetje de ervaringen wil weten met kuilgras

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 07:33

Kuil is prima. Er zijn ook daar weer verschillende soorten in. Wij hebben kuil dat van vogeltjesland vandaan komt. Vogeltjesland is een stuk biologische grond waar in ons geval een aantal biologisch gehouden koeien op wonen. Het wordt vrij lang gedroogd, en bevat in de meeste gevallen ook kruiden. Het ruikt heel prettig.
Dit kuil hebben we nu sinds afgelopen voorjaar, en dat gaat perfect. Vorig jaar hadden we nog ander kuil, en dat was inderdaad van die vochtige troep moet grote rotte plekken erin. Blehh! Lachen

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 09:05

Kuil is niet slecht alleen je moet wel goede kwaliteit hebben en geen koeienkuil. Dat is veelal natter en nog meer eiwit dan in paarden kuil. Koeien kunnen ook tegen schimmels als die erin zitten paarden niet dan gaan ze inderdaad ervan aan de scheit.