Hoe komen jullie de winter door

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Selena87

Hoe komen jullie de winter door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 16:10

Brrrrrrrrrrrrrrrr de winter is in aantocht en de herfst is ook al behoorlijk fris.
Wat doen jullie eraan om warm van huis te gaan en warm weer thuis te komen.
Welke extra kleren trek je aan en wat neem je allemaal mee naar de stal.
Enzovoords?!
Ben benieuwd welke tips hier uitkomen zodat iedereen warm op stap kan met de paarden

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:14

Een legging of maillot onder mn rijbroek, een extra hemd of t-shirt aan en uiteraard een warme winterjas Haha! Verder onmisbaar: mijn col! Van fleece en ideaal, een sjaal moetje steeds goed doen en er komt altijd wind bij in Scheve mond deze kan je overal bij instoppen.
Een paar dikkere handschoenen is ook lekker, net als een paar extra (lange) sokken. En als het nat is, boterhamzakjes om mn voeten want anders worden mn sokken nat Schijnheilig

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:20

Gewoon rijbroek Haha!
En lange sokken en nog een dun paar erover, en laarzen maar als het echtkoud is schoenen met chaps.
En sjaal, Muts, handschoenen Haha!
Ik neem verder eigenlijk niks extra's mee naar stal.
Als ik het koud heb ga ik wel bij de stalhouders na binnen Lachen

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 16:23

Ow das zo handig als je paard aan een huis staat haha.
Mijn paard staat gewoon in een los weiland dus een termoskan met warme chocomel gaat altijd zeker mee in de tas haha Tong uitsteken

Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:25

Om te beginnen haal ik mijn winterdekens en mijn uitrijdeken van zolder.

Die liggen al allemaal klaar, waarvan de normale winterdekens al in de kast op de manege liggen. De hele dikke deken ligt nog thuis in de schuur.

Mijn dikke winterjas en mijn waxjas hangen ook weer beneden aan de kapstok. En mijn fleecetruien liggen ook weer bovenop de stapel in de kast. Die heb ik ook al aan, want ik vind het nu al erg koud en nu vriest het nog niet eens!

En mijn skisokken natuurlijk, Vooral als ik ga longeren is dat erg lekker. Met rijden kan ik ze niet aan, dan pas ik niet in mijn laarzen. Maar ik rij eigenlijk altijd in de binnenbak als het zo koud is, dus dan valt het in principe altijd wel mee.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:49

Dikke trui, met dikke jas erover...
Rijbroek (evt. met maillot ofzo eronder), 2 paar sokken en thermolaarzen...
Handschoenen enz. maar dan heb ik het soms nog koud Clown

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:49

Voor mijzelf heb ik een losse col van fleece, en ook mijn truien van fleece al klaargelegd.
Voor Novia uitrijdekens van fleece.
Ik hou van fleece! Haha!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:51

Om lekker warm te blijven doe ik altijd een panty onder me rijbroek,dikte 60 denee lekker warm hoor, verder 2 warme truistjes onder me dikke trui, lekker een stel warme sokken doe altijd eerst 2 dunne over me panty aan dan een iets dikkere sokken en dan nog slopsokken. en soms daarover ook nog been warmers. en me warme thermolaarzen niet vergeten natuurlijk.
nog een lekker winterjas aan met sjaal en handschoenen.
met rijden rijden we toch binnen dus dan doe ik meestal me jas uit en trek dan een bodywarmer aan.
dat was het zo'n beetje.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:53

t-hirt met lange mouwen en altijd een sjaal om met een goede dikke koltrui erover..dikke winterjas,gewone rijbroek,thermosokken.

voor mijn pony's een wintervacht en voor max een staldeken

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 16:56

mijn paard heeft een vacht om zich warm te houden. Ikzelf trek een maillot aan onder mijn rijbroek. Verder met laagjes werken. Tshirt-tui-bodypotector en daaroverheen een lekkere dikke gevoerde legerjas met arafatsjaal. Heerlijk warm.

rowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:01

Ik doe meestal 4 truien aan. dan doe ik 3 majo's aan met 2 broeken eronder en dan doe ik pas mijn paardrijkleren aan. Lekker met een sjaal erom heen heerlijk warm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:10

Een maillot onder mijn rijbroek aan met sneakersokjes, dan skisokken erover heen en een hele dikke jas met heel veel laagjes kleding eronder.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-04 17:33

hahahahaha soms echt hoopjes kleding met mens Lachen
Grappig hoor.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:37

In de winter verandert de kofferbak van mijn auto in een kledingkast, er ligt dan echt van alles in. Verschillende jassen, sokken, van die wintersport thermo leggings ik zorg dat er genoeg ligt. Maar vaak vind ik het dan als ik op stal kom te koud om me om te gaan kleden en dan blijf ik in mijn spijkerbroek en afhankelijk van het weer gaat daar een thermobroek of regenbroek of iets over heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:37

Als het echt koud is heb ik meestal van die thermoshirtjes aan met daarover een trui (fleece/wol, liefst met kol). Dan heb ik een bodywarmer met daarover nog een jas. Of een zomerjas met een winterjas erover.

Verder heb ik een thermobroek en op die manier blijf ik wel warm genoeg .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:44

ik trek een thermobroek aan over mijn rijbroek, verder een dikke jas, handschoenen en sjaal!