ik heb hier op Bokt al het een en ander gelezen over ervaringen met het ORUN, maar ik wil er graag nog iets over weten, namelijk hoe er tijdens de cursussen lesgegeven wordt. Hoe moeten de paarden gereden worden? Ldr, voorwaarts-neerwaarts, klassiek of maakt het niet uit zolang je maar rijdt? En waarom worden paarden onder de 160 niet toegelaten?
Kun je trouwens ergens een folder aanvragen over de verschillende cursussen? Ik heb op Knhs.nl gekeken maar kon daar niet echt uitgebreide info vinden.
Solvej
Geplaatst: 12-10-04 12:39
Via de knhs site heb ik een informatie folder en inschrijvingsformulier aangevraagd begin van het jaar en in Augustus, toen die er was heb ik hem gekregen. Omdat je nu te laat bent voor aanmelding weet ik niet of je hem nog ergens kan krijgen?
Wienna
Geplaatst: 12-10-04 13:06
bij ons werd er toen gereden hoe elk paard het beste liep en wat het beste bij de combinatie paste.
Onder de 1.60 vinden ze te klein, je mag er ook niet met een pony die curcus volgen. Maar misschien willen ze wel wat schipperen met de maat zolang het maar een paard is.
daffodil
Geplaatst: 12-10-04 14:23
nee ze zijn echt strak met die maat. Je moet je ook voorstellen dat er allerlei verschillende soorten mensen meedoen met die cursus. De een is wat steviger dan de ander en je hebt ook echt lange mensen. Je kan wel raden dat dat op een pony van 1.50 niet goed gaat! Ze willen gewoon zekerheid dat iedereen op elk paard kan rijden.
Ik vind het ook eigenlijk wel logisch....
Anoniem
Geplaatst: 12-10-04 20:22
Dat zal inderdaad wel de reden zijn. Wat ik niet snap is dat verschil tussen de basiscursus en de kandidaatsinstructeurscursussen (leuk woord voor galgje). Op de site staat namelijk niet precies met welke cursus je welk niveau les mag geven, maar wel dat je je pas echt instructeur mag noemen als je alle cursussen gevolgd hebt (dus tot en met kandidaats 3). Is dat zo?
MiepprinZ
Geplaatst: 12-10-04 21:50
Afgelopen jaar heb ik zelf de eerste fase (is makkelijker dan het galgje woord) doorlopen met mijn 1.90.... bij ons (Staphorst) waren ze niet zo zeurderig over de maten waardoor ik met mijn examen op e-pony terecht kwam gelukkig wel geslaagd met een acht voor rijden
Je moet gewoon lekker rijden en niet teveel trixen en onzeker zijn
Dit is een foto van mijn examen groepje.. de vos was mijn paard (niet mijn eigen omdat die herstellende was van een operatie maar die van mijn zusje). De schimmel was 1.60 daar zit ik op... de zwarte is de e-pony (lijkt groter op de foto, op de film is het geen gezicht als je mij er op ziet rijden)..