Hij is 2 weken geleden een week lang kreupel geweest, ik moest dus over het asfalt lopen.
Mijn vader was gelukkig mee met mijn zusje toen die een dag ging lopen, en die had hem vast. Komt er een vrachtwagen enorm hard langsrijden, op een smal paadje waar maar 1 <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=auto&v=56">auto doorkan.....
(Een hooiwagen nog wel, die notabene naar de manege ging.. die zouden wel beter moeten weten denk ik dan.)
Dus mijn paard springt achteruit de sloot half in, mijn vader is er met al zijn gewicht aan gaan hangen en kon voorkomen dat Maestro er helemaal inkwam.
Telkens als er een Vrachtwagen aankomt, loopt/springt en steigert hij net zoalang achteruit totdat de vrachtwagen voorbij is, telkens komt hij dus bijna in de sloot.
Terwijl er zondag een grote Springwedstrijd was, met evengrote paarden"vrachtwagens".. en daar zit hij blij naar te kijken vanuit zijn stal.
Zolang ze stilstaan durfde hij erheen, maar als ze gaan rijden werd hij net zo bang.
Heeft iemand tips, wat hopelijk tot een oplossing leid?
Alvast bedankt.
Nou, ik denk eigenlijk niet dat je er veel aan kunt doen...Behalve hem af en toe eens langs een stilstaande vrachtwagen te laten lopen...
Is hij niet bang voor auto's dan?
, dan kun je op je dooie gemak gaan oefenen zonder al teveel gevaar.
, maar dat laat jij natuurlijk niet merken) je hoeft hem niet te laten snuffelen ofzo, want bevestiging voor haar bange gedrag mag ze niet hebben, een vrachtwagen is immers niks bijzonders dus gewoon strak erlangs op lopen, geen extra fratsen.