Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) van je merrietje dat het imo niet nodig zal zijn om haar al te scheren en onder een deken te zetten. Wat verwacht jij eigenlijk te gaan doen met haar? Hoe vaak en hoe lang longeren? Ik persoonlijk denk dat op deze leeftijd kort longeren (en niet te vaak) al gauw voldoet... als je dus bijv. eventjes longeert en daarna oefeningetjes aan de hand gaat doen (om haar te wennen aan de omgeving, jou, het nodige verkeer en weet ik veel wat jij allemaal in de buurt hebt om haar kennis mee te laten maken
) dan zal ze imo genoeg tijd hebben om met haar eigen vachtje zonder deken nog voldoende af te koelen en op adem te komen. Maar goed, ik ben sowieso geen deken liefhebber... en scheren is voor mij gelukkig nog nooit nodig geweest. Bij mijn 'baby' natuurlijk niet en bij mijn merrie van 14 ook niet. Ik laat ze liever alles lekker met hun eigen weerstand en natuurlijke jasje regelen tenzij het echt niet anders zou kunnen. meiske16 schreef:ik denk dat je met zon jong paard ff een jaartje moet wachten!!!poetsen doet ook een hoop