Shetlander met 'luie' achterbeentjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Monnik

Shetlander met 'luie' achterbeentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 22:38

Sinds een paar maanden loopt mijn mini Shetlander voor een karretje. Hij heeft hier onwijs veel plezier in en ook ik vind het erg leuk. Tijdens het bekappen van zijn achterbenen was mij al opgevallen dat z'n 'tenen' een beetje afgesleten waren. Eens per half jaar worden zijn hoeven door de hoefsmid gecontroleerd en deze vertelde mij ook dat mijn Shet lui is met zijn achterbenen. Kortom hij tilt ze niet voldoende op en sleept af en toe met zijn tenen over de grond. Ik heb het idee dat hij dit alleen tijdens het werk doet en niet wanneer hij gewoon lekker in de wei loopt (heeft dan natuurlijk ook minder inpackt).
Omdat hij erg klein is en dito hoefjes heeft, ben ik niet van plan hem op ijzers te zetten. Hoefschoenen vind ik wel een goed idee, maar waar vind ik die in een kleine maat?
Hebben jullie verder enig idee hoe ik mijn Shetlander kan leren zijn achterbenen beter te gebruiken? Als ik hem in de bak over balkjes heen zou laten lopen zijn dat voor hem complete sprongen, dus dat lijkt mij ook geen optie.
Iemand advies over de hoefschoenen voor mini Shetlanders of het trainen van de achterbenen?