) wil ik graag jullie visie zien van hoe een jong paard het beste in het begin de basis aanleren. Er zijn misschien al diverse topics over geweest, maar ik maak deze topic zodat ik van al de antwoorden ongeveer een schema kan opmaken en de belangrijkste (meest genoemde dingen) vooraan zet.Bij mij is het belangrijkste vooral dat de drang naar voren er is, dus niet slenteren maar ook niet weglopen. Wat ik van plan ben om te doen, is in het begin aan een losse teugel te rijden (deels voor op eigen benen te lopen) en om meer te leren sturen/reageren op de been- & zithulpen zonder al enige teugelhulp te gebruiken.
Rechtrichten is voor wanneer hij volgens mijn vizie dan, op zijn eigen benen kan lopen. Ik zou graag kritiek op deze manier hebben, ik heb namelijk nog een halfuur om me volop te informeren, verschillende manieren te bespreken/discussiëren en bekritizeren en daarom wil ik graag ook de mening van bokkers
Dit half jaar ga ik benutten om hem helemaal gewend te maken aan al die spullen om z'n lichaam en hoofd. Gaat het inrijden ook wat relaxter