haaruitval

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 19:08

hoi hoi,
mijn pony heeft een beetje moeite met het vervangen van dr vachtje. een tijdje terug vielen vele haren uit: sommige plekken bijna kaal.
dit vond ik ten eerste opzich al raar: haar-uitval terwijl het kouder word?.
nu zijn die bijna kale plekken behaard met super-zacht *babyhaartjes*

nu heeft ze alleen nog maar op dr buik haar oude(lange) haar.
het lijkt erop dat ze niet nog meer haar gaat verliezen (met de ros komt er niets meer uit)

moet ik dat stuk bij dr buik scheren??

(het is echt alleen dr buik, denk een stuk van 30 bij 30 cm) want qua warmte maakt het toch niet zo veel meer uit denk ik (??)

grtz,

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 19:13

Als ik jou was zou ik de DA even bellen... Een vriendin van me had dit ook met haar paard en die heeft waarschijnlijk last van wormen. Scheve mond Hij had ook overal kale plekken, terwijl hij ook al het hele jaar niet lekker in zn vacht zat.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 19:20

pepper(mijn pony) heeft niet het hele jaar al last gehad van haar vacht: het is pas sinds een maand. normaal heeft ze altijd een super vacht (vooral s zomers!) , ze heeft net een wormenkuur gehad, en haar vacht glanst:dat dus wel! verder is ze zoals gewoonlijk:opgewekt en eigenwijs.
ik denk dat het onregelmatig uitvallen van haar vacht iets met ouderdom te maken heeft en met stress(we zijn net verhuisd) en niet iets met wormen..

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:06

2x per jaar (bij de vachtverwisseling) vallen de haren (vooral de manen) van je pony, paard uit.
dit is ook zo bij de mens.
dat heeft Misty ook, maar het is niet zo erg dat ze ook kale plekken heeft!!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 20:46

dr manen zijn juist flink vol.. echt alleen haar vacht viel uit. jammer geneog heb ik geen digi, dus kan geen plaatje laten zien, maar het ziet er een beetje uit alsof een veulen dekhaar verliest.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:48

de mijne heeft het ook vaak bij het verharen, op sommige plekken gaat t niet helemala goed, en krijgt hij kale plekken, later komt dat wel weer goed, maar t lijkt wat raar.
ik geef hem dan altijd lijnzaad bij en een extra vitamine kuur

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 20:48

zijn het ook echt kale plekken?
of is het gewoon haarverlies?
dat heeft Misty ook gehad net toen het kouder werd vielen haar haren uit.
ze verwisselen dan de zomerharen voor de winterharen Knipoog!!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 21:15

het waren kale plekken, nu groeien er super zachte kleine (en mooie) haartjes op..
maar wat ik zo raar vind: voordat het winter word word het al kouder: en dan JUIST haar gaan verliezen om ze in te ruilen voor winterhaar? hmmz..

ik heb pep ook een extra vitamine stoot gegeven,.