Tussendeken, wat raden jullie aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veer

Tussendeken, wat raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 17:39

Mijn paard (fries) staat nu onder een zweetdeken, met daaroverheen een 0 grams regendeken. Hij staat binnen, maar die regendeken is ademend en heb ik erover als ie even in de bak los kan, en voor het extra laagje deken.

Ik vind het s'nachts al knap koud worden, en heb wel een 370 grams deken, die had ie vorige winter ook op (toen was ie wel geschoren). Maar om die deken nu al op te doen lijkt me niets, wat moet ie dan wel niet op als het echt koud wordt?

Oftewel, het leek me een goed plan een tussendeken te kopen, ongeveer 200 grams. Wat raden jullie mij aan? Het liefst een goedkope en redelijk stevige. Hij hoeft niet waterdicht te zijn, mijn paard staat voornamelijk op stal en als ie buiten komt kan z'n regendeken eroverheen .

Zelf dacht ik aan zoiets (van de piaffe site, maar ook wel in ruitershop te koop):

Afbeelding
Harrys horse staldeken wave stiksel

Samenstelling: 210D polyester buitenzijde, T/C (2/3 katoen-1/3 polyester) voering.
Vulling: 220 grams polyfill.
Voorzien van: *'Two Tone' front. Plingubbele borstsluiting met nylon voering tegen schuren. *Neoprene schoftbeschermer. *Loopsplit. *Laag aangezette kruissingels met elastiek. *Afneembare bilkoorden. *Staartflap.

Of deze van BR:

Afbeelding
BR staldeken 240 grams

BR staldeken.
Geheel doorgestikt 240 grams vulling.
Met kruissingels, staartflap, bilkoorden, schoftbontje en dubbele borstsluiting.
In de nieuwe winterkleuren.

Hebben jullie nog tips, welke deken is nog meer goed, of misschien ervaringen? Alvast bedankt Kusje elvera

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:42

ik had voor me oude pony die BR-deken 240 gram
was egt een super deken
lekker warm en super kwaliteit
hoe dekenverwoester mijn pony was, deze bleef heel *LOL*
groetjes ME!!!! Haha!

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:09

Waar ik werk, hebben we ook die BR dekens. Erg fijne warme dekens, blijven mooi liggen, ook als de paarden lekker hebben liggen rollen. Ben er erg tevreden over.

veer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 18:10

Ok, ga ik morgen zeker voor de BR deken kijken. Bedankt alvast!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:18

Ik heb een vergelijkbare deken van HH (Helemaal hetzelfde, maar gewoon met rechte stiksels) en die bevalt me best.
Voor een paar tientjes gekocht op een evenement en hij gaat nu z'n tweede winter in, nog helemaal heel, die heeft z'n geld al wel opgebracht. Ik vind het een fijne deken, blijft goed liggen, ook met rollen etc., schuurt niet (terwijl paard wel snel schuurplekken heeft) en is mooi lang aan de zijkanten, niet zo'n blote buik er onderuit.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 18:51

Welke maat zoek je? Ik heb hier ook nog lichte staldekens liggen.