Razzle Dazzle is dus mijn 3 jarige net zadelmakgemaakte ruin (zie profiel) die momenteel ingereden wordt. Zijn oude eigenaar raadde mij aan een bontje of gelpad onder zijn zadel te leggen omdat zijn rug nog zo jong is. Iemand ander echter, raadde me dat af. zo verwen je hem, en kan hij straks niet meer zonder enkel een dekje moet genoeg zijn. wat vinden jullie?
Ariebombarie
Geplaatst: 11-10-04 14:39
ja, heb dezelfde vraag!
banjer2003
ik vind dat je er geen gelpad onder moet leggen als het zadel goed ligt, ik heb ook jaren een gelpad onder mn zadel gehad, maar toevallig is zadelmaker van rijs bij ons op stal geweest en die gaf aan het niet te doen, je zadel schijnt er slechter van te gaan liggen, zei hij.
petraaken
Als het niet nodig is zou ik er geen bontje of gelpad onderleggen. Een goed passend dekje is meer dan genoeg. Vraag het anders eens aan Diana hoe zij het normaal doet. Al merk ik wel dat in de meeste stallen een enkel dekje gebruikt wordt.
Skipper
Geplaatst: 11-10-04 14:41
Van het voorjaar heb ik voor Skip een nieuw passend zadel gekocht dat gewoon goed lag en heb je dat in principe niet nodig.
En idd eens aan Diana vragen over de zin en onzin daarvan.
Marliesje
Geplaatst: 11-10-04 15:07
Ik gebruik altijd een gelpad, vooral omdat ik mijn zadels op meerdere paarden gebruik en het dus niet op elk paard perfect past. Met springen lijkt het me ook wel prettig voor een paard, mocht ik een keer hard in het zadel terechtkomen.