Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Beter dan die dunne shabrakjes naar mijn idee, want voor de rug van je paard maakt het verdomd weinig uit wat er tussen zit als het zadel maar goed past..
Amethyst schreef:Ik heb eens een pad van een stalgenoot gebruikt voor onder het zadel, en dat ligt indd een stuk beter is mijn ervaring.
Ik ga denk ik binnekort ook maar een pad aanschaffen. Beter dan die dunne shabrakjes naar mijn idee, want voor de rug van je paard maakt het verdomd weinig uit wat er tussen zit als het zadel maar goed past..
Margreet schreef:Je noemt precies de bezwaren op die ik tegen een pad heb!
Heb een paard met een vrij flinke schoft en ik vind dat je die rechte dingen dus niet fatsoenlijk de kamer in kunt trekken zonder dat je ergens anders weer rare plooien krijgt. Jammer, want het materiaal spreekt me op zich best aan.
Van gewone sjabrakjes haal ik de lusjes altijd af, irritante dingen. Nooit problemen met schuiven!
miesie schreef:Ik vind de meeste pads trouwens helemaal niet mooi op grote paarden liggen, vaak zijn ze te kort enz.
Margreet schreef:Ook dat ja! Ik vind het echt geen gezicht als je zweetbladen langer zijn dan zo'n pad, maar smaken verschillen natuurlijk. Ook liggen ze vaak niet mooi tegen je paard aan, maar krullen een beetje om aan de voor- en achterkant, zeker na een keer wassen, ben ik ook niet erg van gecharmeerd.
Maar als ze dekjes mét pasvorm verkopen in die nieuwe high-tech materialen, dan zal ik er zeker eentje aanschaffen! Nu hou ik het maar bij de simpele katoentjes en nog zadelvormig ook, heel suf eigenlijk...
)
Margreet schreef:Je noemt precies de bezwaren op die ik tegen een pad heb!
Heb een paard met een vrij flinke schoft en ik vind dat je die rechte dingen dus niet fatsoenlijk de kamer in kunt trekken zonder dat je ergens anders weer rare plooien krijgt. Jammer, want het materiaal spreekt me op zich best aan.