Mijn laarzen-ervaring:
Ik heb 1 jaar geleden mijn leren rijlaarzen gekocht. Ze zijn van het merk Cavallo ( type winner ). In het begin waren ze heel fijn. Mooi leer en goed van maat en vorm. Ik kreeg ze moeilijk uit en aan ( laarzentrekkers en knecht). Ik heb ze nu een tijd en ze zakken me nu helemaal af. Mijn benen zijn nog steeds hetzelfde.
Ritsen erin zetten en smaller maken ging niet volgens de laarzenmaker. Ik heb ze altijd plat liggen met laarzenspanners erin. Ik draag ze iedere dag met rijden en doe ze na het rijden meteen uit. Ik poets ze met schoenpoets en met een glanssponsje voor leer. Ze glimmen wel mooi. Nu is het ook nog zo dat er barstjes in komen. Het leer glimt nog wel mooi, en van ver af zie je het niet maar ach. Het hele leer zit vol met kleine barstjes lijkt het wel. Ook is het leer best slap zeg maar. Redelijk dun, als ik ze vergelijk met petrie's bijv. Ik heb gehoord dat ik er niet meer mee terug kan gaan ( ivm die barstjes) omdat het geen kalfsleder is. Nu wil ik graag voor nieuwe laarzen gaan sparen, tenzij iemand hier een oplossing voor heeft.
Als ik nieuwe leren laarzen koop: wat raden jullie mij aan? Ik wil niet te dun leer, het moet mooi glimmen en een dressuurboog hebben. Ik rijd dressuur. Heeft iemand tips?
Alvast bedankt!

, ben zo benieuwd kan niet wachten !