wat is een gogue en waarvoor wordt het gebruikt :?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

wat is een gogue en waarvoor wordt het gebruikt :?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 21:05

elleuw,

ik ben vandaag eens achter wat nieuws voor men paardje geweest en toen ik tussen de hoofdstellen en de longeersingels aan het kijken was, vind ik daar iets wat een "gogue" moet zijn Verward Kan iemand mij even uitleggen wat dat is en waarvoor je het gebruikt Haha! ik vond dat maar iets raar dus ja, dacht ik, ik ga het toch even vragen

merci!!!

xxx ikke xxx

oxborn

Berichten: 448
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: ergens in Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:12

Chambon:
Een teugel waarbij veel ruggebruik wordt gevraagd, daar het paard voorwaarts neerwaarts wordt gedwongen.

Gogue:
Vergelijkbaar met chambonteugel, maar meer aanleunende en ontspannende werking. Geschikt voor africhting van jonge paarden.

Dit was hetgeen ik kom vinden op divoza.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:14

Idd, een goque word vooral gebruikt voor het longeren om hem goed neerwaarts te laten lopen. Chambon is bijna hetzelfde. Gewoon weer een andere manier om je paard bij te zetten.

Er zijn hier trouwens wel al veel topics over..

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 19:09

Het fijne is dat hij als het goed gaat niet werkt. Doet het paard zijn hoofd te hoog, dan krijgt hij druk achter zijn oren en zakt hij weer wat. T is soms wel opletten geblazen: als ze hun hoofd laag doen om te voorkomen dat ze in de touwtjes stappen (moet goed afgesteld zijn).