Het probleem is echter dat haar stal ergens lekt. Het komt van onder en niet van boven. De paarden gaan bij ons de hele dag naar buiten en als ze binnengehaald worden worden eerst hun benen afgespoten. Dat water weet op de een of andere manier mijn stal binnen te dringen....
Het is niet zo dat mijn paard haar stal nou een echt zwembad wordt maar het is toch wel wat nat.
Nu moest ik dus heel vaak de hele stal leeghalen (vanwege dit "grondwater") en heel veel nieuw stro erbij kieperen. Sinds een paar dagen haal ik nu alleen de drollen eruit en gooi er weer een flinke laag stro op. Hierdoor blijft de toplaag goed droog en kan ze lekker liggen en staat ze niet met haar voeten in de derrie.
Is dit nu het idee van een potstal? Of werkt dit heel anders? Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar vind ik hier niets over.
Hoe begin je dus een potstal? (wat voor bodembedekking) Hoe vaak haal je die leeg etc.
Alvast bedankt
) En ik vond alleen de eerste week/2 weken een beetje lastig voor dat je een goede laag hebt gecreeërd. Maar daarna gewoon de drollen eruit en opstrooien. En af en toe een beetje rechtmaken, maar verder ideaal! Als het goed is kan hij dit weekend weer in zo'n stal alleen nu gaat hij met een andere pony samen in waarschijnlijk een stal van 5x5 ofzo.
Bij ons worden die stallen eens in de 4/5 maanden denk ik leeggehaald met de Bobcat dus dat hoef ik dan niet zelf te doen (is ook echt niet te doen als die laag 40 a 50 cm hoog word.