En dat vind ik een hele overwinning, want ik ben een tijdje heel mijn zelfvertrouwen kwijtgeweest, ik durfde zelfs amper op de braafste manegepony te stappen.
Ik ben nooit bang om op Amo te rijden, ga zonder angst op vreemde dingen af met hem, ga met hem naar buiten (wat hij niet gewend is), en doe dus dingen die ik anders voor geen goud zou doen
Hij geeft me gewoon zoveel vertrouwen
Dit heb ik nog nooit met een ander paard gevoeld.Als hij helemaal hyper aan komt stormen in de wei, terwijl hij anders rustig is, zou ik vroeger gedacht hebben: o help, eerst maar longeren. Nu denk ik: paard, doe normaal
en stap ik er zo op.Als ik een week op vakantie ben geweest en Amo heeft stilgestaan, stap ik er gewoon op. Ik stap hem uit zonder zadel en hoofdstel, alleen met halster. mensen vragen me: vind je het niet eng, maar nee
ik vertrouw hem gewoon... Oke, misschien heft iedereen dit, maar het viel me op dat dit het eerste paard is dat ik zomaar voor de volle 100 % vertrouw
Natuurlijk, ik ben me er heel goed van bewust dat het een dier is en dat hij altijd ergens van kan schrikken, maar vroeger was ik er bang voor, en nu denk ik: misschien kan ik het voorkomen, en anders jammer dan
Hebben jullie dit ook met je paard, of houden jullie altijd iets van angst? Of wantrouwen?
) Maar echt bang ben ik niet (meer) voor hem, hij was de eerste paar jaar af en toe echt "fris" en dan vond ik hem soms best een beetje eng maar nu hij zo super braaf is geworden mis ik dat...Hij mag weer eens met 4 benen de lucht inkomen of TE voorwaarts zijn