De mensen van Lady hebben besloten Jitske (het veulen van vorig jaar) niet naar de opfok te doen destijds. Een meisje verzorgt nu het veulen en doet er naar mijn idee wat te moeilijke dingen mee
In het begin was Jitske echt een duivel
, ik ging dan wel eens met haar lopen en dat werd vaak stijgeren enz enz. Ik werd bang voor d'r en het meisje nam het plotseling over (ik vond dat ik er mee door moest gaan, maar was gewoon bang, ik ben maar 1,60 en als je dan een stijgerd ding naast hebt lopen die echt hoog gaat
). Dat meisje is toen met haar gaan stappen met een ouder paard ervoor (dat deed ik ook, maar vaker alleen). Dat ging steeds beter
.Omdat het zo goed ging ging ze steeds verder van huis lopen (soms wel 1,5 uur rondjes lopen). Ook dit ging steeds beter, maar toch moest de oudere pony mee. Toen Jitske haar kaak scheurde doordat ze was blijven hangen op stal aan d'r staldeur, ging alles terug naar hoe het was.
We hebben expres niet met haar gelopen en vastgezet omdat ze echt pijn had aan d'r mond
. Nadat het beter was is dat meisje met haar gaan springen (zo'n 1,20 m!!!!!!!!!!!!) en longeren. Jitske is nu 1 en +/- 5 maanden. Legt het zadel van Lady erop en gaat er mee lopen enz enzIk vind dat ze Jitske op het lang moet zetten en vanaf nu 1 of 2 keer per week van het land afhalen (ze staat 's nachts binnen samen met de rest van stal, dus komt elke dag 2 keer in handen) en dan vooral niet moet gaan springen en longeren.
Maar ik moet wel melden dat ik het super van haar vind dat ze Jitske zo ver gekregen heeft, maar ik vind dat ze nu te hard van stapel loopt.
Wat vinden jullie hiervan? En hebben jullie ook tips om dit te zeggen tegen haar? Ze is namelijk erg hardleers