Leasen - hiervoor moet ik per paard dan een betrouwbaar persoon vinden (kan niet zomaar even terugvliegen), waarbij het voordeel is dat er rijtechnisch iets met de paarden gedaan wordt (genoeg potentie voor de sport), het nadeel is risico dat er iets mis gaat of dat de lessee toch niet betrouwbaar blijkt en halverwege stopt. Ik weet ook niet of de lessee wel opgescheept wil zitten met mijn fokambities.
Opfok/pensionstalling voor fokmerries - hier wordt op de merries gelet tijdens dracht en bevalling, maar wordt er rijtechnisch niets mee gedaan, wat ik wel erg zonde vind.
Meenemen - gezien de kosten per paard van zo'n € 6.100 is dit eigenlijk geen optie. Daarbij ook overwegend dat het paard na 2 jaar weer terug naar Nederland moet, als het net is gewend op Curaçao sluit ik dit uit.
Verkopen - zorgeloos indien de verkoop rond is, maar eigenlijk niet waar ik op uit ben, ben erg blij met 2 zulke goede merries en ben erg benieuwd hoe mijn hengst uitgroeid.Wat vinden jullie hiervan, hebben jullie adviezen of wellicht nog andere opties (behalve niet emigreren
)?
.