Springschoenen tegen aftrappen ijzers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:30

GeJe schreef:
[image]

Speciaal voor dit soort problemen heeft kavalkade de SafetyBA ontwikkeld. Door de netjes afgewerkte metalen lip die aan de achterzijde tot onder de hoef doorloopt, zal de springschoen niet naar boven kunnen wippen. Door de stevige kunststof hoefbalbeschermers zorg er je ook voor dat het paard zichzelf daar niet kan verwonden.


Wow, dat is mss wat voor mijn paard!! Mijn paard trapte constant z'n voorijzers eraf, ook met springschoenen! Sinds kort staat hij voor zonder ijzers omdat het echt niet meer te doen was (slecht voor z'n hoeven). En nog krijgt hij het voor elkaar om z'n kroonrand aan te tikken!!! Ondanks de beschermers... Scheve mond Verward

Weet iemand de kosten van de SafetyBA?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:09

Katja schreef:
Ik vind die Kalvakade dingen niet echt handig.
Voor mijn eigen paard ben iknog op zoek naar een paar goede springschoenen hij is nogal groot en heeft flinke voeten dus XXL is meestal nog te klein.
Tegen aftrappen werken springschoenen alleen als ze groot genoeg zijn.
Overleg je probleem ook met je smid misschien dat die het beslag iets anders kan leggen.


Ik heb XL, hele simpele rubberen (van Harry's Horse zelfs volgens mij Bloos!), maar die doen super hun werk. En Sjors heeft ook niet echt kleine voetjes Knipoog.