we hebben dus een nieuw paard en dat is nogal een grote knaap en dat zijn we niet zo gewend ook qua voeren dus ik weet niet wat normaal is voor zo'n grote (tegen de 1.80 denk ik, moet het nog eens nameten).
Toen hij bij ons kwam (2 weken geleden) was hij te dik dus hij moest sowieso afvallen, maar dat is eigenlijk nogal hard gegaan want hij stond daar in een malse wei en bij ons op een kale. Bovendien vrat hij daar telkens z'n hele strostal leeg en hier staat hij op vlas. Het zal ook wel aan de stress van zijn nieuwe tehuis hebben gelegen denk ik want hij is nou gestopt met afvallen heb ik het idee, zn buikje is ie iig gelukkig kwijt en je voelt zn ribben als je erover gaat en eigenlijk vind ik hem nou perfect op gewicht en hij glanst echt kei erg, hij heeft echt een fluwelen vachtje (hopen dat hij dat houdt van de winter
) en hij ziet er gewoon goed uit eigenlijk.Maar, al die tijd hebben we hem 4 kilo brok 3 scheppen pulp en 3 plakken hooi (en driekwart schepje zeewier en een scheutje lijnzaadolie) per dag gegeven. Is dat gemiddeld voor zo'n paard? En dan als je bedenkt dat hij nog niet eens aan het werk is! Ik heb hem alleen nog maar licht gelongeerd.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Moet ik hem straks als hij echt aan het werk gaat 10 kilo brok gaan voeren of wat?
Is pulp anders altijd goed om erbij te geven of is dat meer bedoeld als extra's voor als ze echt aan moeten komen?
Hij krijgt nou Havens draversbrok, is het dan raadzaam om straks misschien over te gaan op sportbrok of geeft dat juist niet veel vulling of?
Nouja bvd