in november had hij me toch zo´n pak haar, zelfs langer uitstappen had geen zin, we hebben hem dus geschoren, en onder de dekens gezet.
f voor de duidelijkheid
: ik rijd vrij fanatiek dressuur met hem, ga met hem naar de ruiterververening en rijd haflingerwedstrijden.dit jaar waren we van plan om hem onder de dekens te zettten, en als het f mee zat hem niet te scheren, aangezien hij heel erg licht uit is gevallen na het scheren vorig jaar
. half augustus toen het weer minder werd, hebben we hem onder een 0 grams regendeken gezet. sinds half september staat hij onder een 150 grams deken.
maaaaar hij heeft al een pak wintervacht, niet normaal, vorig jaar zonder deken had hij minder haar om deze tijd, dan nu met.
ben net bijvoorbeeld f een klein buitenritje geweest make..nog geen half uur weg geweest.. heb echt niet overdreven veel gedaan. hij was nat... niet zeikenat, maar toch bezweet. als ik flink een uurtje rijd.. dan is hij zo nat dan staat hij 2 uur onder de zweetdeken en is hij nog niet echt droog.
nu het nog niet zo koud is, zal het nog niet veel kwaad kunnen, maar als het dadelijk kouder is dan wil ik hem eigenlijk echt niet zo lang bezweet hebben staan...
zal dat nu liggen aan het weer.. zoveel winterhaar dat het eigenlijk al vroeg slecht weer was. of als je een keer scheert, dat je dan altijd kan scheren...?
we zijn dus weer van plan om hem dan toch weer te scheren. maar nu mn volgende vraag wanneer?
is het wel verstandig om hem nu al te scheren.. want ik neem aan dat ik er dan een deken bij moet doen
maar dat heeft hij er al 2, en wat als het dadelijk gaat vriezen.. ik kan er moeilijk 3 op doen! toch?sorry voor het lange verhaal..
ik hoop dat jullie me goed advies kunnen geven!