Lowara begint steeds meer spieren te kweken bij haar rug en door de jaren heen is ze wat voller te worden. Nu heeft ze vanaf 2.5 jaar tot nu (7 jaar) al hetzelfde zadel. (een Passier)
Wat voor regels waren er nou om te kijken of een zadel nou past? dan bedoel ik dus de voorzijkanten, waar je met je handen tussen moet voelen of iets niet knelt, want de rest past nog prima, maar begin het idee te krijgen dat het zadel aan de zijkant bij de schoft begint te knellen.
Ik kan m'n hand er (aangesingelt) met moeite tussenkrijgen op dit moment, maar m'n zus had hier ook een logische verklaring voor, het zadel moet immers ergens op rusten, en dit is wel precies de plek waar een zadel normaal op rust. Maar toch, hoe kun je zien/voelen of het goed zit? Want ik rij er zeer regelmatig mee, en wil haar geen rugproblemen geven. Helaas geen "zadelexperts"in de buurt qua kennissen, dus wie kan mij de regels uitleggen? (via de zoekfunctie niets gevonden)

even creatief met Paint geweest, het gaat dus om dit zadel, om het punt waar de circel omheen staat. (misschien geeft dat meer duidelijkheid om welk punt ik het heb)

maarre, ze hangen wel recht hoor, de stijgbeugels, maar de stijgbeugelriem gaat met het zadel mee