Om het even kort te houden, morgen komt de hoefsmid en zal mijn paard een kalmeringsmiddel/verdoving moeten krijgen. (het laatste bezoek ging namelijk helemaal verkeerd omdat mijn paard volkomen door het lint ging, er wordt aan gewerkt om haar weer helemaal ''normaal'' te krijgen maar voor deze ene keer zit er niks anders op om haar iets toe te dienen. Op ongelukken zitten we uiteraard ook niet te wachten)
Ik heb zojuist een familielid naar de dierenkliniek gestuurd om te informeren naar een dergelijk middel. Ze kreeg Sedasan mee (geregistreerd middel voor honden) met de mededeling dat dit prima te gebruiken was voor paarden. Ze adviseerde te beginnen met een streepje (1 streepje moet voldoende zijn voor 35 kilo zo zegt de verpakking) maar nu ben ik bang dat dit onvoldoende zal zijn. Ik las dat later bij doseren weinig zin heeft aangezien het sowieso een uur in moet werken. Ik kan het risico niet lopen dat ze gewoon nog net zo hysterisch is als de vorige keer dus ik wil wel in een keer de goede dosering toedienen. Het gaat om een paard van 1.62. Wat zouden jullie adviseren qua dosering? Alvast bedankt
) moet ik er nu wel zeker van zijn dat dit niet nog een keer gebeurd. Hier op bokt krijg ik de indruk dat een streepje toch erg weinig is, dit denk ik overigens zelf ook aangezien een streepje voldoende is voor 35 kg lichaamsgewicht. Klinkt niet echt logisch natuurlijk, vandaar dat ik het vraag