Manege nabij Apeldoorn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RenskeS
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 15:14

Wie weet er een leuke manege in de buurt van Apeldoorn? Ik weet dat er een hoop te vinden zijn hier maar ik weet dus niet welke goed en leuk is.

Moet niet te duur zijn, voldoende paarden hebben, leuke mensen, geen western, gewoon dressuur (eventueel springen).

Groetjes, Renske


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 15:20

Is maar wat je wil. je kan naar koopman. hiet hebben ze veel ponies. maar wordt niet dressuurmatig les gegeven, wel heel gezellig. Zit ten zuiden van apeldoorn in lieren. voor jonge kinderen is t echt ideaal je leert leuk met je ponies omgaan en ik vind het heel gezellig daar.
Dan heb je Pothoven dit zit in de beemte. ken het niet zo goed. hebben veel grote paarden. maar weet niet precies hoe ze les geven.
In Vaassen zit dan de cannenburgh. zij hebben 1 ster (of 2 geen idee) zij geven echt dressuurmatig les.
Voor de rest heb je een hele zooi ponyclubs in de omgeving maar daar heb je een eigen of verzorgponie voor nodig.
zelf rij ik bij koopman. dusja daar weet ik ook t meest van. gewoon een keer een proefles nemen en kijken wat je leuk vind.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

RenskeS
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 15:24

Dank je wel voor je reactie.

Ik ben nu 24 jaar dus ik kan niet meer op ponies...

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 15:27

ponies heeft niets met leeftijd te maken. we hebben namelijk enkele grote tinkers en fjorden staan. waar je makkelijk op zou kunnen. er staan ook 3 paarden. of je op een pony kan rijden gaat om gewicht en lengte en niet om je leeftijd.
wat zoek je eigenlijk precies en waar in apeldoorn? heb je al ervaring?

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

RenskeS
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 15:32

Ik ben vrij zwaar, dus dat kan ik die arme beesten niet aan doen. Ik vind het tegenwoordig ook prettiger om op paarden te rijden.

Ik rij al vanaf mijn negende, tot en met mijn achttiende heb ik zeer regelmatig gereden en daarna soms een jaar wel en soms niet. Ik heb ook een hele tijd een verzorgpaard gehad, ze was daarvoor een koetspaard geweest dus ik heb haar moeten leren om met haat hoofd naar beneden te lopen, galoperen en zelfs een beetje springen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 16:42

Ik heb zo'n 14 jaar geleden les gehad op Pothoven en was daar erg over te spreken. ik heb er ook goed dressuurmatig lesgehad en het niveau van de pony's en paarden was toen goed. hoe het er nu is weet ik niet. Gewoon hier en daar een proefles nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 16:54

Vergeten jullie Riant helemaal!! Mooie accomodatie en een hele leuke en gezellige kantine Vingers aflikken

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:15

Riant is geen manege meer. heeft alleen nog pensionpaarden. al jaar of 2/ 3 geven ze geen les meer.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:17

Een paar jaar geleden heb ik ook bij Pothoven gereden. Ze gaven daar best goed les, dus niet stap,draf, galop, maar ze letten ook op je houding etc.

Er zijn daar allerlei soorten paarden & pony's.(toen in iedergeval) en die zagen er goed uit (allemaal boxen).

Heb dus een goede ervaring met Pothoven.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 18:41

Ik heb een jaartje op pothoven gereden er zijn goede paarden ook veel en er komen regelmatig nieuwe bij nadeel is dat de oude ook regelmatig weg gaan.
Ik Vond het er altijd erg gezellig .
Ook is er op zich wel netjes lesgegeven veel op je houding en veel springen/dressmatig maar er wordt vooral op een geen gelul trek maar in de krul manier lesgegeven.
jawel ik mocht dus daarna helemaal opnieuw leren rijden met een zachte hand Scheve mond\

Manege Levade en manege Riant bestaan beiden niet meer zijn grote pensionstallen geworden.
Voor veel gezelligheid kun je naar koopman gaan veel grote pony's en ook een handje paarden.
Dakota ruiters stelt niet veel voor alleen een buitenbak 2 paarden en 5 pony's en imo slecht les.
rijden ook voornamelijk kids tot 16 jaar ongeveer.

Maare welkom weer een apeldoornder erbij wanneer gaan we meeten? al eens een groninger van dichtbij gezien Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

RenskeS
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 19:52

Ik was zelf vorig jaar een Groninger *LOL*

Ik geloof dat ik je foto's heb gezien, ik ben even gaan kijken wie er allemaal uit Apeldoorn komen, dat zijn er nogal wat!!

Dus als ik het goed begrijp zijn er nog maar twee manege's waar je goed kan rijden hier?
Bij de een hebben ze vooral ponies en bij de andere gaat het met harde hand...

RenskeS
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 19:54

En dan nog de Cannenburgh, is dat wat?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 19:56

ik weet er geen een. ik heb er daar ook eens naar gevraagd. nu niet lachen want er werd een weg gezegd naar de manege en ik kwam uit bij een tennisbaan die "de manege" heet! Haha! Haha! Boos! Boos! dom, dom, dom! trap daar dus niet in! Lips are sealed Bloos

RenskeS
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 20:17

Was dat hier paardje?

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:44

d'r zit hier in apeldoorn inderdaad een tennisclub die de manege heet Lachen

maar ja koopman heb ik zelf ook gereden. is wel leuk.
pothoven niet gereden maar wel veel met kim (nimber) meegeweest. vond ik op zich ook wel leuk.

dan heb je nog de cannenburgh. die zit in vaassen en daar rijden wel volwassennen. daar hebben ze paarden en pony's. op zich ook wle leuke paarden (vooral lambiek Lachen )

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:37

Koopman heb ik 7 jaar gereden! daar moet je niet heen gaan hoor je leert er alleen de basis en verder helemaal niks meer! Ik zou naar pothoven gaan!veel betere manege! Thea kopman is gezellig maar je betaald daar veel geld voor weinig kwaliteit lessen!Hey marjolein sta jij bij peter en danielle? Ik zag dat aan de pony namen namelijk!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:06

jep sta in loenen bij P&D, heel gezellig Haha! (afentoe lezen ze mee dus zet t er eventjes bij, Tong uitsteken ).
koopman leer je idd de bassis. maarja vind het voor manege paarden niet nodig om in elkaar getrokken te worden op 3 verschillende manieren per dag. (bij wijze van) is maar net wat je wil he.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:19

Ja je hebt gelijk hoor! Maar bij thea heb ik gewoon 5 jaar te lang gereden! Ik vond t wel moeilijk om weg te gaan want de gezelligheid miste ik wel hoor! Misschien ken je mij wel ! ken je die pony misha? die is van mij geweest voordat hij van julia werd!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:57

jep en dat gebeurd op pothoven dus wel.
Op zich als je je daar niet door laat mee slepen krijg je goed les op pothoven maar wat het bij oins ging was probeer maar of je 'm wat ronder krijgt geen idee hoe het moest dus je vraagt wat ja meer druk van voren. je ziet wat mensen zagen en dus ga je dat ook doen en daar wordt niets van gezegd..

canneburg ken ik niet zo goed ken wel 2 mensen die er rijden/ hebben gereden en die waren er goed over te spreken

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 13:19

Cannenburg is op zicht ook een hele gezellige manege, waar in mijn ogen ook op redelijk niveau word lesgegeven Knipoog
Mijn vriend doet daar nu de cursessen van het mennen en het is er echt heel gezellig.....niks geen poeha !!!
Ze hebben ook lessen door de weeks overdag voor volwassenen.......

Maar je kan natuurlijk ook bij koopmans, cannenburg en pothoven een proefles nemen en dan kun je zelf beslissen waar je het het leuks vind!!!

Succes met je keuze Knipoog

RenskeS
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-01 17:59

Dat zou inderdaad kunnen. Maar als ik het zo lees lijkt Cannenburgh mij het geschikste. Paarden zagen ben ik ook niet zo dol, wordt dat beest ook niet blijer van. Ik ga liever voor harmonie tussen paard en mens, teamwork bereik je toch het meeste mee!

Dan ga ik dus eerst Cannenburgh maar uitproberen, bedankt allemaal!

Groetjes, Renske


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, criollo_yess, GoogleAdsense, Henkje, Imhrien, MarjanB, Marsie2, Nickeltje, xxxmh en 90 bezoekers