Ik heb al 5 jaar een schat van een pony. Een grote E. Hij is nu 12 jaar. Ik heb hem in 3 jaar naar de Z2 gereden en daarvoor kon hij alleen M springen. Nou heb in november 2003 besloten hem te verkopen en heb hem op marktplaats gezet. Er zijn echt gigantisch veel kopers geweest die hem helemaal geweldig vonden en daarna nix meer van zich lieten horen of belden dat ze hem alleen namen als we heel veel van de vraagprijs af zouden doen. En dan gaat het hier om dat ze hem alleen maar wouden als we zakten naar 2 of 3ooo euro. Dit is toch wel erg weinig voor een mooi chique Z2 pony??? Die ook nog eens super kan springen en suuuuppppeeer lief en braaf is?
Maar 2 maand geleden hadden we hem (dachten we) tog dan verkocht. Hij werd heleaas afgekeurt omdat hij verkouden was. Die mensen wouden niet zolang w8en tot hij beter was en wouden hem daarom niet meer.
Gelijk kregen we al weer andere kopers die dat geduld wel hadden. Nou hebben we afgelopen vrijdag hem opnieuw op de luchtwegen laten keuren. Hij was nog steeds niet beter
.(ondanks de medicijnen en gebruik van regendeken) De dieren arts legde uit dat deze pony altijd gevoelig zal blijven op de luchtwegen en daarom extra goede verzorging nodig zal hebben. Dus deze mensen wouden hem ook niet meer!Deze pony heeft in de hele 5 jaar dat ik hem had geen last gehad van verkoudheid dus volgens mij is het gewoon een koudje. Het is in ieder geval gelukkig niet chronisch.
Nou heb ik helemaal geen zin om hem opnieuw op internet te zetten en weer telkens die teleurstellingen
. Want we zijn nou verplicht om dit erbij te zeggen (dat hij extra verzorging nodig heeft volgens de dierenarts dan he!) Dus denk ik er nu aan om een paard voor een ander te gaan rijden en mijn pony nog te houden tot het voorjaar en dan wel weer verder zien wat er gebeurt. Maar ik heb eigelijk geen tijd voor 2 paarden dus ik denk dat mijn lieve pony'tje er wel onder gaat leiden....
. Maar ik ben echt aan een nieuwe uitdaging toe! Ik wil zo graag een nieuw paard. ik ben ook te groot voor de pony.Wat vinden jullie van dit verhaal? Ik hoop op veel tips en meningen van jullie!