Weer eens zo'n onderwerp: moet ik het doen of niet?
Het wordt een beetje saai misschien maar ik heb ook zo'n dilemma..waar ik een beetje hulp van paardenminnend Bokt best kan gebruiken!
Het zit zo: ik verzorg Djirwa nu anderhalf jaar. Djirwa is een witte arabische merrie van 18 jaar oud; opgenomen in het stamboek; goede papieren;lief; intelligent en met een beetje een vervelend verleden en daaruit volgende probleempjes (mager zijn en blijven en eenkennig.)
Het vervelende verleden is niet te danken aan de huidige eigenaren maar aan een meisje aan wie zij haar verkocht hadden en van wie ze haar vervolgens weer teruggekocht hebben.
De eigenaren zijn een ouder stel (jaar of 60 oud) en ze doen niets met Djirwa. Alleen uitmesten en voeren en de dierenarts betalen als die er moet zijn. Rijden en poetsen e.d doe ik. Speciaal of extra voer kopen doe ik, wormenspuiten haal ik, hoefsmid doe ik, dekens oid haal ik.
Vorige week zei meneer ineens zomaar of ik haar niet wilde hebben!! Hij wilde een goede baas voor haar en hij vond dat ik dat was.(Compliment!) Maar zou ik dat wel doen?
1. heb geen weiland of stal. (maar dat lijkt vanaf komend voorjaar zo goed als geregeld te kunnen worden bij kennissen hier op het eiland)
2. DA kosten kunnen toch heel hoog zijn als het tegen zit en ik ben nog student..
3. ze is al wat ouder; zou ze niet beter lekker op haar stekkie kunnen blijven waar ze haar hele leven heeft gewoond?
4. op dit moment heb ik dus gedeelde lasten en vooral de lusten; wat zou het voor toegevoegde waarde hebben indien ik haar eigenaar ben? Het lijkt toch al of ze van mij is..
Heel erg graag jullie mening hierover..Doe er wel een poll bij; is wel makkelijk voor de verhouding ja/nee.
Alvast super bedankt!!
Fem

! kweet het ook niet haha