Waarom wel/geen wintec?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:56

Dat leer langer mee gaat is onzin. Ligt aan het merk en kwalitiet leer en hoe je met je zadel omgaat en onderhoud!! Zelfde geldt voor kunstof zadels!!! Dus moet je gewoon kijken wat het beste ligt op je paard en wat kan met je portomonee.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:49

beautylover schreef:
nou ik als ik jouw was zou ik zeker geen wintec kopen



Juist ja!? lekker goed onderbouwd

Ik heb zelf ook een wintec en ik vind hem heerlijk zitten en hij is lekker licht. Ook weinig onderhoud aan, erg makkelijk.

Maar toch, als ik meer geld had kocht ik een mooi op maat gemaakt leren zadel om dat je dan toch net ff meer kwaliteit hebt

jepsica

Berichten: 2963
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:56

ik zou geen wintec nemen! ik rij me benen er aan open. omdat het amper soepel wordt! blijft erug stug maar iedereen zijn eigen mening! sommige mensen vinden het lekker zitten en sommige niet. ps singel stoten van een wintec gaan snel stuk! wat ik heb gehoord van mensen bij ons op stal. en heb gezien

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:38

Jorie schreef:
Dat leer langer mee gaat is onzin. Ligt aan het merk en kwalitiet leer en hoe je met je zadel omgaat en onderhoud!! Zelfde geldt voor kunstof zadels!!! Dus moet je gewoon kijken wat het beste ligt op je paard en wat kan met je portomonee.

Leer gaat wel degelijk langer mee. Lachen
Natuurlijk kan je ook een lederen zadel kopen van mindere kwaliteit, maar dat kan je ook met een kunssstof zadel.

Ik heb in de praktijk gezien dat het wintec zadel na een paar maanden al behoorlijk wat kale plekken krijgt, en reken maar dat er goed met dat zadel om gegaan is. Dat zou voor mij al een reden zijn om een goed lederen zadel aan te schaffen.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:25

Raar hoor, heb nergens last van. Mijn endurance zadel bv, geen kale plek te zien. Ik heb hem al 1 1/2 jaar en toch wel heel veel km er mee afgelegd!!!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:32

ik ken iemand die een ouder model heeft van wintec nou je wilt niet weten hoe daar mee om wordt gegaan, maar hij ziet er nog super uit!!!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:52

ik heb een wintec gehad,we gebruikten hem om in te rijden,wat een ellendig zadel was dat,totaal achterover zat je erin..ppffff,ik heb hem verkocht en een 2de hands kn ervoor terug gekocht,daar rijden we nu de paarden mee in....

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:56

ik heb sinds een paar maanden een wintec pro feldman. rijdt echt perfect, zowel voor mij als voor m'n paardje. hij loopt veel ontspannender en ik zit ook beter. dus ik ben er tot nu toe super blij mee ik heb 'm nog niet zo lang dus ik weet niet of het erg slijt, maar dat maakt mij ook niet heel veel uit, zolang het maar goed ligt voor m'n paard (ik rij toch alleen buiten en geen wedstrijden enzo)

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:53

ik hoorde toevallig vandaag nog iemand praten over een wintec met luchtsysteem (cair) en dat rijd dus geweldig!! ze zei, dat moet je echt doen Haha!

maar goed ik zou als ik jou was ook een beetje kijken naar wat wil je ermee doen. ga je wedstrijd rijden of alleen recreatie.
wil je het zadel voor meerdere paarden gebruiken of niet.
wat wil je er ongeveer voor kwijt zijn.

ik ga bijvoorbeeld geen wedstrijd rijden, dit zadel is ook meer voor nood ik heb niet veel geld, maar het moet wel goed zijn voorde rug van mijn pony. (ik heb alleen geen geld).
over een lange tijd wil ik een paard erbij gaan kopen (sparen sparen Lachen )
en dan is het wel handig dat ik dat zadel ook kan gebruiken, voor de wedstrijden zou ik dan wel een leren zadel hebben, dat vind ik weer net iets mooier. Knipoog

Oomie

Berichten: 215
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:47

Ow ik ben juist van plan om binnenkort een wintec te kopen, aleen het liefst 2e hands, dus trouwens als 1 van jullie nog een wintec veelzeidigheidszadel heeft staan die nog in goeie staat is en waar je niet te veel voor vraagt, weet je me vinden!!

xxx naomi

Mausie

Berichten: 536
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Stekene (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 14:18

Ik vind een Wintec ("gladde" uitvoering) het ideale zadel om de hele winter mee door te rijden buiten. Na wat regen gewoon droogwrijven met een handdoek. Super gemakkelijk.
Het zit niet zoals een KN of een Kieffer, maar het zit zeker niet onaangenaam.
Ik heb ook al veel mensen horen zeggen: "ik met een Wintec, NOOIT", totdat ze eens op mijn zadeltje gezeten hadden en de prijs van mijn zadel vernamen. Dan spraken de meesten wel anders.
Ik heb zelf ook een Stubben dressuur zadel maar dat is veel te duur om mee in de regen rond te hossen!!!
Maar dat is mijn mening natuurlijk.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 18:02

Nogmaals dank voor de reacties Lachen . Ik ben er nog niet helemaal uit... Waarschijnlijk toch leer, want ben er net achtergekomen dat ik ergens nog aardig wat centjes had liggen Haha!

Mausie

Berichten: 536
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Stekene (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 18:15

Wauw!!! Had ik ook maar ergens nog wat geld liggen.... Haha! Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:12

Wendy15 schreef:
ik heb sinds een paar maanden een wintec pro feldman. rijdt echt perfect, zowel voor mij als voor m'n paardje. hij loopt veel ontspannender en ik zit ook beter. dus ik ben er tot nu toe super blij mee ik heb 'm nog niet zo lang dus ik weet niet of het erg slijt, maar dat maakt mij ook niet heel veel uit, zolang het maar goed ligt voor m'n paard (ik rij toch alleen buiten en geen wedstrijden enzo)



feldman???? nog nooit van gehoord, vertel er eens iets meer over?

ik denk dat het ook ligt aan het materiaal wat je gebruikt en hoe je zit is?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:41

Afbeelding

als ik bij google intik wintec feldman krijg ik dit zadel en nog wat anderen Lachen