Winter weidegang Zaanstreek, wie heeft interesse?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Winter weidegang Zaanstreek, wie heeft interesse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 10:34

Dag allemaal,

Even een kort onderzoekje.
Ik kan evt. een groot stuk land van 3ha huren van een boer. Er zijn geen voorzieningen (alleen een schuilstal die dringend opgeknapt moet worden!) wel kan het paard uit de wind staan (bomen).
Dat land zou dan echt bedoeld zijn voor paarden die om welke reden dan ook niet meer bereden kunnen worden en nu duur in pension staan.
De paarden lopen daar dus 24/7 winter en zomer vrij rond. Zoals ik al zei zijn er geen voorzieningen. Je moet dus of alles met elkaar regelen of ik neem dat op me (nog even kijken wat het handigste is). Ik zou niet meer dan 5/6 paarden op dit land willen hebben ivm stuklopen in de winter.
Het is verre van luxe, eigenlijk heel barbaars maar dat zal die paarden waarschijnlijk weinig kunnen boeien.

Wie heeft daar interesse in of kent iemand die daar evt. interesse in zal hebben?

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:48

Ik weet iemand die een oudere merrie heeft die misschien niet meer bereden kan worden. Zij had het erover dat ze haar paard dan een echt paardenbestaan zou gunnen (weet niet of zij echt Spartaans in gedachten had hoor Haha! ). Als de plannen serieuze vormen aan gaan nemen, laat het me dan weten!

Het lijkt me trouwens voor jonge paardjes (als opfok) ook niet verkeerd!

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 10:56

Of voor fokmerrie's. Eigenlijk ieder paard dat wegens wat voor omstandigheden dan ook niet gereden wordt. Als het paard in ieder geval sociaal is.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 11:01

Wel jammer dat ik net naar een andere regio ben verhuisd!!

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 11:07

Jammer? Paarden bij huis is toch nog beter!!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:02

Lusitano schreef:
Jammer? Paarden bij huis is toch nog beter!!

Helemaal waar (ben er ook erg mee in mijn nopjes!!), maar helaas helaas beschik ik hier niet over 3 ha land!