Wat mij heel erg opviel tijdens de horse event is dat sommige ruiters werkelijk bij elke stap de sporen in hun paard rammen. Niet te geloven, de plekken op de flanken bij de paarden. Dit was in het byzonder bij de NRPS demonstratie. Het 8tal wat daar reed bevatte 1 meisje (de jongste) die haar benen nog redelijk stil kon houden, haar paard had ook geen plekken. Maar werkelijk het hele stel zat bij elke pas die sporen erin te rammen.
Is dit nou de nieuwe manier van rijden?
hoop het toch niet. Of moet dit het ondersteunen voorstellen. Het druist vreselijk in tegen wat ik altijd heb geleerd, 1 keer een hulp geven en je paard moet lopen. Verder blijf je er vanaf en houd je je benen stil. Ik kan me zo voorstellen dat ze straks grotere sporen nodig hebben om die pony's nog aan het lopen te houden. Ik zag dit dus bij veel jonge ruiters, maar absoluut niet bij de topruiters. Hebben die dan de "oude" manier van rijden, en de jonge ruiters de "nieuwe" manier van rijden? Ik snap er helemaal niks van. Persoonlijk vind ik het een rot gezicht als die benen zo wiebelen. Iemand die hier een antwoord op heeft? GRAAG!

. Niet alleen bij de NRPS, maar eigenlijk bijna alles wat niet op het echte topniveau reed (Imke, Edward etc.) reed met klapperende benen, elke pas moest ondersteund worden d.m.v. been en spoor. Naar gezicht en idd niet hoe ik het geleerd heb. Heb in ieder geval daar geleerd om weer even de puntjes op de i te zetten zodat ik ook niet zo vreselijk ga zitten te schoppen
.
)
Echt zonde!