luchtzuigen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 22:44

Zo'n dubbele die je uitlegde, dat is een miracle band.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 23:01

een miracle-band is een band met dubbele riemen.
een riem zit voor de oren en een er achter. Als hij dan in luchtzuiger-houding gaat staan, krijgt hij dus druk bij de oren en druk bij de keel door het ledere stukje wat daar zit. door de dubbele riemen kan de band ook niet zo snel draaien.

Ik heb zelf ook een luchtzuiger en ik heb er totaal geen spijt van dat ik hem heb gekocht.
Helemaal geen problemen mee.
In de stal zuigt hij geen lucht. Tralies en ijzeren voerbak. Hij houdt er gelukkig niet van om ijzer beet te pakken. verder heeft hij genoeg afleiding. Er staan andere paarden, de radio staat aan, deuren van de stal open zodat hij naar buiten kan gluren, speelappel, laag stro over zijn zaagsel, regelmatig hooi en menselijk bezoek.
In de bak deed hij het wel op een paal. dit is nu opgelost. stroomdraad op het hek en op zijn zuigpaal een ijzeren stuk. in de wei heeft hij genoeg te eten dus doet hij het niet. hij doet het nu eigenlijk alleen als hij vaststaat. dus dan wordt hij gewoon korter vastgezet.

voor de rest ben ik het met Kayla eens. ze kunnen er geen gaskoliek van krijgen. Lucht komt niet in de darmen. Wel dat ze minder gaan eten. voor de rest zou ik geen reden zien om een luchtzuiger niet te kopen of bijv. apart te zetten omdat andere paarden het misschien over zouden nemen. (wat je zo vaak hoort).
dan zullen die andere paarden zich ook wel doodvervelen. *LOL*

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 08:35

Als je hem niet voor de handel koopt, dan denk ik dat het belangrijkste is dat je zelf dat irritante gedrag kan uitstaan. Wij hebben ook eens een luchtzuiger gehad en ik werd er helemaal gestoord van. Ik ging me zo ergeren aan hem dat we hem verkocht hebben. Maar dit was ook wel een extreem geval hoor. Hij deed niets anders dan 24 uur per dag luchtzuigen, zelfs door zijn band heen. Op een gegeven moment moesten we de band zo strak doen dat ie er wondjes van kreeg en hij alleen adem kon halen als ie zijn kop naar beneden hielt. Hij was echt broodmager en had een hele maffe gekronkelde luchtpijp (wat van luchtzuigen schijnt te komen) dat kon je van de buitenkant voelen. Verder was ie altijd in een pesthumeur omdat we het hem zo moeilijk maakten om zijn kick uit te voeren. Dit paard stond trouwens in een grote wei en kreeg zat aandacht. Ik hoef nooit meer een luchtzuiger op stal.

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 10:08

Citaat:
Op 2001-11-20 22:33, schreef kayla:
veel mensen denken dat paarden het van elkaar overnemen. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt en is ook niet bewezen.


Nou, dat heb ik dus wel meegemaakt bij ons op stal.
Er stond daar een pensionpaard dat ongelooflijk verslaafd was aan luchtzuigen, maar z'n 2 overburen zijn er ook mee 'besmet geraakt' hoor!
Die verslaafde is nu inmiddels weer weg, maar die andere 2 doen het nog steeds!! Frusty

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 10:55

Volgens mij hebben we deze al discussie al eerder gevoerd maar a la.

Ik heb een luchtzuiger gehad, ik heb hem gekocht toen hij al een fervente luchtzuiger was. Alleen omdat hij een eker zijn deur er uit 'zoog' heb ik hem een band opgedaan. Dit hielp geen ene moer want hij zoog er dwars door heen, dan maar wat wondjes in de hals.
Ik had hem gewoon in de verzekering, ik heb nog geen verzekering meegemaakt die vroeg of mijn paard een stalgebrek had.
Hij was beresterk en beregezond. Geen koliekaanvallen of magerheid.
Er stonden genoeg paarden naast hem, geeneen heeft het overgenomen. ALs dat al gebeurd dan is dat vaak door hele jonge beesten. Toen die van mij weg was kregen we een driejarige op stal en die heeft het totaal uit zichzelf verzonnen. Dus dat risico is er altijd. Daarbij denk ik dat veel mensen er lichtelijk overdreven hysterisch over doen. Een intelligent paard heeft sneller de neiging tot een stalgebrek, omdat hij zich sneller verveelt. Daarbij ergeren mensen zich er blauw aan, maar waarom in hemelsnaam? Mensen hebben ook irritante trekjes. En dit klinkt misschien belachelijk, maar ik was dol op mijn vorige kanjer Muppet en zijn luchtzuigen hoorde daarbij. Ik heb een heel leuk nieuw paard, maar af en toe mis ik het vertrouwde ticje van Muppet. Call me supid, maar ik vind zoals gezegd de meeste reacties nogal overtrokken. Ik zou er zo weer een kopen. Het enige echte risico is dat iedereen op stal gaat lopen zeiken of dat je als je je paard ergens anders neer wilt zetten problemen krijgt.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 11:57

My thoughts exactly!! Haha! Mijn Trakkie was ook luchtzuiger, so what....een goede vriendin van mij werd altijd helemaal kriegel als ze bij mij op stal was en hem zag luchtzuigen. Wat een onzin. Het hoorde gewoon bij hem!! Het was een paard uit duizenden, erg slim en intelligent en Kwijl Lovers OK kappen nu, off topic. Sorry Haha! . Maar ik ben blij met mijn ervaring met een luchtzuiger, heb zelf kunnen zien hoe erg het wel of neit is. En nog een minpuntje Gail dat ook weer met derden te maken heeft: als je hem wilt verkopen heb je ook nadeel van een stalgebrek! Maar ook ik zou nooit een topper laten staan. Ik heb zelf ook genoeg gebreken... Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 13:30

Citaat:
Daarbij denk ik dat veel mensen er lichtelijk overdreven hysterisch over doen.
Een intelligent paard heeft sneller de neiging tot een stalgebrek, omdat hij zich sneller verveelt.

Daarbij ergeren mensen zich er blauw aan, maar waarom in hemelsnaam? Mensen hebben ook irritante trekjes.

Het enige echte risico is dat iedereen op stal gaat lopen zeiken of dat je als je je paard ergens anders neer wilt zetten problemen krijgt.


Gail, ik ben het helemaal met je eens!!! Sommige mensen hier maken er een groter probleem van dan dat het over het algemeen is! Tuurlijk zijn er extreme gevallen met luchtzuigen, maar als je een "gemiddelde" zuiger hebt, is het stalgebrek best goed aan te pakken! Ik vindt het erger als ik niet normaal langs een paard kan lopen omdat ie als stalgebrek bijten, schoppen, slaan heeft, want ook dat nemen andere paarden van elkaar over!!!!!
Bij ons op stal heeft niemand ooit tegen mij lopen "zeiken" of ik mijn paard ergens anders wil neerzetten omdat ie luchtzuigt, en hij staat er nu 1,5 jaar en GEEN ander paard heeft dit gedrag over genomen Party!! Het ligt er volgens mij gewoon aan dat je genoeg afwisseling geeft aan je paard met werken maar ook op stal!!

Gelukkig hebben wij geen Lichtelijk Hysterische mensen op stal, maar allemaal mensen die er geen probleem van maken

BTW, ik heb m'n (toch wel redelijk intelligente) paard gekocht terwijl ik wist dat ie luchtzuigd, maar ik zou geen ander paard willen hebben, geef mij maar mijn luchtzuigende Nappie Lovers (oja, ik heb Nappie gewoon in de verzekering kunnen doen, was geen enkel probleem Haha! )

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: napoleon op 2001-11-22 12:32 ]</font>

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 14:10

Daar heb je een goeie! Wat ik inderdaad mega-irritant vind is paarden die de hele tijd tegen de deur aan lopen te stampen of jou of je paard grijpen als je langsloopt...maar dat valt niet onder 'stalgebrek' Verward

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 16:50

Ja inderdaad, dat gebijt en getrap vind ik veel eritanter! voorall dat tegen de deur trappen. hoogstens eritant!
En ik weet niet wie dat van die band met voor en achter z'n oor had uit gelegt aan mij, maar die bedoelde ik dus ook en ik had eerder al een iets vagere uitleg gegeven! Haha! Die dingen zijn trouwens ook nog duur, zag ze laatst hangen in de winkel, volgens mij 150 gulden! Maar ja, ze werken wel!

brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-01 20:20

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!
Nou bedankt voor alle reactie's ,mij vriendin koopt hem niet,maar gaat volgende week naar een Tinker kijker,dus het wordt een spannende week voor haar,en sinds vandaag heeft ze ook een stalling gevonden.
Groetjes Janet.

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 21:01

OOOH, een tinker, ja die zijn ook heeeel leuk, maar wel anders dan een pony natuurlijk!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-01 23:42

he Uniek, nou die banden zijn is dus ook in een goedkopere versie hoor! Ik heb er zo een en die was iets van 40,-.