Volgens de man die haar bracht was ze 2,5. Echter binnen een week werd mij al door meerdere mensen verteld dat ze ouder was, een vermoeden dat ik zelf ook al had. We hebben toen bedacht (na het bekijken van haar tanden, haar bouw enz) dat ze ongeveer 3 zou zijn. Dat betekend dat ze nu 4 is, en als ze vorig jaar inderdaad 2,5 was is ze nu 3,5.
Vandaag was diezelfde dierenarts er weer. Eigenlijk voor mijn andere pony, maar ze moest ook even naar Kyra kijken ivm bulten op haar gezicht. Die blijken door het wisselen te komen.
Dus nu is ze volgens de dierenarts ineens 2,5
. Wat betekend dat ze vorig jaar 1,5 moet zijn geweest terwijl ze haar toen al uitgebreid had nagekeken en dus dacht dat ze 3 was. Dat vind ik sowieso wel een erg groot verschil. Ze zei wel dat ze twijfelde vanwege Kyra's bouw. Kyra is namelijk redelijk fors gebouwd, was ze vorig jaar ook al. Qua bouw dus duidelijk al redelijk volwassen om het zo maar te zeggen.
Het probleem is dus dat Kyra sinds een paar maanden onder het zadel is. Inmiddels wordt ze 2 à 3 keer per week bereden door een meisje. Als ze 2,5 zou zijn moet dit natuurlijk onmiddelijk stoppen, dat weet ik. Maar ik kan gewoon niet geloven dat ze nu pas 2,5 is. Ik denk dat mensen die haar kennen dat ook niet geloven.
Ik kan helaas geen recente foto van haar plaatsen ivm het gebrek aan een digitale camera. Maar het laatste wat ik wil is mijn pony verpesten..
Ik hoop dat jullie goed advies voor me hebben.