ik ben al meerdere keren met mn merrie en veulen korte stukjes gaan wandelen langs de boerenbaantjes,omdat ik toch van oordeel ben dat hij er op een goede manier alleen maar voordeel zal uit halen!
nu is mn veulen 4 maanden oud,en gingen ze op weekend bij een andere merrie en veulen verderop,omdat de autocross vlak langs onze weide langssging,en dat een oorverdovend lawaai achterlaat,zeker omdat de weide langs 1 kant omgeven is door serres.
nu de baan was natuurlijk volledig afgezet met linten,hekjes en noem maar op.
Epos,mijn hengstveulen was precies nerveuzer dan anders,hoewel ik niet echt denk dat het door de linten etc.kwam.
naja in elk geval heeft hij de ganse weg pogingen gedaan om door te breken en omhoog te gaan,dat is niet van zn gewoonte,maar hij word sterker met de dag en dat zal hij wel weten
ik heb hem om te corrigeren tamelijk kort genomen,anders stijgerde hij,en als hij probeerde een luide "NEE" en druk geven oml hem omlkaag te halen.
nu vraag ik me af hoe je het best kan corrigeren in zulke situaties,zeg maar als hij eventjes begint te klieren
ik heb altijd een lang dressuurzweepje bij me,dus kan ik hem eventueel een tik geven bij zo een gedrag of werkt dat in de hand? en waar dan best?ps die zweep heb ik altijd bij me ,ook in de weide,voor als hij zou proberen te bijten of wat gek zou komen doen rond me,dan krijgt hij een tik op zn bil uit het niks
,niet dat ik het afkeur hoor),iemand die het nog anders aanpakt of net hetzelfde?

)

maar daarom dat ik nu altijd met zo een zweepje bij me loop;gaat zn kont scheef mijn kant op,dan krijgt die daar zeker een mep op,maar kom,eigenlijk is hij best braaf hoor,ben heel tevreden over hem!