Prikkeldraad of niet..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:08

Ik heb zelf liever schrikdraad, ipv het brede lint. Weet ik zeker dat het breekt als er veel druk op komt.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:43

Mijn paard heeft ook een hele oude draad wond aan het achterbeen, heft ze geen last van, maar je ziet het wel als je goed kijkt.. NOOIt prikkeldraad nemen!!

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:50

ik vind prikkeldraad ook verschrikkelijk!! ik heb er zelf een keer ingehangen toen ik aan het voetballen was... onze paarden staan achter schrikdraad... onderandere omdat de paarden regelmatig verweid worden en dan is het makkelijk om schrikdraad te hebben dat rol je zo op en weg is de wei!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:54

Ik houd ook niet van prikkeldraad...paarden kunnen zich daar lelijk aan verwonden. Bij mijn verzorgpony;s hadden ze eerst prikkeldraad...maar nu niet meer. Nu hebben ze van dat gaas...met die vierkantjes weet niet hoe dat heet en van die schriklinten ervoor en erboven...

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:59

Bij ons komt er geen prikkeldraad om de weide, nooit niet! Paarden kunnen zich er dodelijk aan verwonden, of er erge littekens aan overhouden.
Wij hebben nu hout met daartussen stroomdraad, werkt goed en geen wonden oid als ze er eens tegenaan komen.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:05

bij ons staan ze in de wei vaak achter prikkeldraad maar dat gaat altijd goed: veel ruimte.

Op de plaat (paddock) is ook 1 zijde prikkeldraad en daar heb ik mijn paard vorig winter diverse keren uit moeten knippen, hij stond een keer met een ijzer vast, bleef gelukkig stil staan wachten tot ie bevrijd was, heeft een keer een been opengehaald, waar ze klei op hebben gedaan van stal uit en waar ie nu wild vlees heeft en hij klooit altijd met het prikkeldraad....... ik ga ook proberen de boer over te halen een schriklintje ervoor te spannen..... maar mijn stalgenoten geven me weinig kans

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:12

marleendv_88 schreef:
Ik houd ook niet van prikkeldraad...paarden kunnen zich daar lelijk aan verwonden. Bij mijn verzorgpony;s hadden ze eerst prikkeldraad...maar nu niet meer. Nu hebben ze van dat gaas...met die vierkantjes weet niet hoe dat heet en van die schriklinten ervoor en erboven...


Da's ook link als ze daar in komen te hangen... Zeker als je van die klauwers met de voorbenen hebt kan dat makkelijk. Je wilt niet weten wat er dan gebeurt.

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:13

schapengaas heet dat..... heel naar voor maaiers met ijzers ja....

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:26

Yessy schreef:
Om zat redenen (allemaal al genoemd Knipoog) hou ik niet van prikkeldraad, maar ook schrikdraad heb ik liever niet. Dan kan je beter schriklint nemen (van die brede banden waar stroom op staat).

Schrikdraad zien ze idd ook niet zo heel goed.. maar wij hebben 2 draden boven elkaar (en wel van die witte, niet van die staalkleurige) En ertussen ook nog allemaal gaas zitten vanwege mijn shetlander.. behalve bij de opening dan..

Keisha
Berichten: 4
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:28

Persoonlijk vind ik prikkeldraad niet zo prettig.Wij hebben gewoon schrikdraad en dat helpt heel goed.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:28

Ik ken een paard die erin gevlogen is, geloof dat het helemaal om zijn borst en benen zat, en die is ingeslapen, heel erg t was nog een jong beestje.. Ik zou het niet doen, dat maar iets meer geld uitgeven aan een goede omheining.. Ook dat vierkantjes gaas, niet doen, ken ik ook een paardje mee die er in is gekomen en zijn hele poot echt zwaar opengetrokken heeft..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:23

Nee, geen prikkeldraad bij paarden Dat is vragen om ongelukken. Schriklint (brede) is een veel betere oplossing!

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:14

nee hoor prikkeldraad is echt gevaarlijk en ik vind dat het af geschafd moet worden. mijn hek is van hout en boven elke plank zit een schriklint van 4 cm breed. dat is ook tegen het hout eten. en dit werkt zeer goed.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:17

Ze zouden het moeten verbieden.
Net als schapengaas trouwens.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:19

Mijn paard gaat er niet achter. Ook niet achter stroomdraad trouwens. Op stal hebben ze van dat hele brede schriklint (4cm) en dat is fijn zichtbaar, daar heb ik wel vertrouwen in.

SHALALA

Berichten: 4373
Geregistreerd: 30-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:20

Prikkeldraad is tegenwoordig toch verboden volgens de DB..?
Dacht van wel..
Maar,nee...prikkeldraad is niks voor mij

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:21

Onyx schreef:
Prikkeldraad is tegenwoordig toch verboden volgens de DB..?
Dacht van wel..
Maar,nee...prikkeldraad is niks voor mij


De DB kan wel verbieden, maar zolang het niet in de wet staat en er niet op gecontroleerd wordt...

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 08:20

Na een discussie met m'n vader is de wei op een nieuw gepacht stuk, afgemaakt met prikkeldraad, en (omdat ik het perse wilde) isolators op afstand ervoor met schriklint

Maaike14
Berichten: 945
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 08:40

ik heb ook een hekel aan prikkeldraad. Maar stroomdraad helpt ook niet altijd. Bij shetlanders helpt het niet echt dat voelen ze niet mijn shetje loopt gewoon door het stroomdraad heen voelt er niks van

xxsummyxx

Berichten: 3202
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:22

Maaike14 schreef:
ik heb ook een hekel aan prikkeldraad. Maar stroomdraad helpt ook niet altijd. Bij shetlanders helpt het niet echt dat voelen ze niet mijn shetje loopt gewoon door het stroomdraad heen voelt er niks van


Verward niet alle shetlanders lopen door stroomdraad heen hoor..
want zoals de mijne,andere bij de manege waar ik sta lopen ze er niet door heen.. Verward Schijnheilig

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:27

Wij hebben lint met een klets stroom erop. Reden; prikkeldraad moet ik niet aan denken als ze daarin vast komen zitten. Ons stroomlint breekt zodra ze daar doorheen willen vliegen. Dus komen ze er ook niet in vast te zitten.

Maaike14
Berichten: 945
Geregistreerd: 10-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:45

Shetlanders lopen er wel doorheen hoor. Die voelen die stroom niet eens omdat ze zo'n dikke vacht hebben

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:54

Prikkeldraad is wat ik noem een onnodige uitvinding! Chipie heeft ooit eens met der hals in de prikkeldraad gehangen met als gevolg een heel stuk huid uit haar hals en een enorm litteken Huilen (hoewel ze voor mij toch een knap beestje blijft Tong uitsteken Knipoog ). Reden genoeg om het niet te nemen! Bij ons hangt er gewoon een witte spanningsdraad en een houten omheining zodat er niemand zich nog kan verwonden aan die prikkeldraaddingen....

greets ikke xxx

Selena87

Berichten: 1635
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:59

Mijn paard staat helaas wel achter prikkeldraad Boos! .
Helaas heb ik geen keuze want ik heb hem bij andere mensen staan.
Echt kl*te draden dat.
Mijn hele dekens naar de mallemoeren.
Gelukkig kijkt hij wel uit met prikkeldraad.

SHADON
Berichten: 79
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:10

Heey..
GElukkig staan alle paarden die ik ken zo:
als 1e schrik lint(witte lint)
als 2e prikkeldraad
als 3e een houten hek zodat ze er cker niet door heen kunne dus schrikken ze niet..
dus als je in de wei staat da heb je eerst een houten hek..
daarna heb je prikkeldraad(zit oranje lint omheen gedraaid..)
en dan heb je wit schrik lint..
en dan heb je nog de beek met moeras water..*blehh* Pling Pling
dat heeft 2 voordelen..:
1: de paarden komen er niet uit..
2: de mensen van buitenaf komen er niet in..:j Haha! Tong uitsteken
dus over onze omheining valt niks te klagen want de paarden kunnen zich er niet aan verwonden en we weten zeker dat onze paarden niet gekidnapt worden om het zo maar te zeggen..!!
Vreemde hebben geen toegang bij ons in de wei..:P

ByeBYe Kuss..