Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dus laat staan een ander ras !! en mits het beestje EEFIETJE schreef:ok
ik heb t met me moeder over gehad ze is er niet zo voor maar weet het nog niet
). Er komen soms namelijk ineens veel kosten bij(doordat je bijvoorbeeld op wedstrijd wil, je paard op rontgenfoto's moet, enz..), en ik denk dat dat meer afschrikt dan stimuleert! Ik zou gewoon de nodigste dingen wel vertellen, zoals aanschaf pony en bijbehorend tuig, hoefsmid, veearts. De rest zou ik achterwege laten eerst! Veel succes ermee!
EEFIETJE schreef:ik doe maar gewoon eerlijk zij zijn ook nie dom heheheh
ik heb gedaan: gewoon zadel etct..... en stalling en wromekuur, enting, smid, voer, verzekering .... ik dnek niet dat ik m krijg maajha je weet t maar nooit
Maar toen wij een pony kregen hadden wij zelf(m'n zus en ik) ook nog geen idee van hoeveel alles zou kosten.. wat misschien wel heel positief was voor ons!
Citaat:Als de DA komt betaal je meestal ongeveer 60 euro
Da kosten kunnen ook oplopen tot enkele honderden euro's (soms nog wel meer), uiteraard afhankelijk van wat je paard mankeert. Ik vind het iig niet verstandig om van een gemiddelde uit te gaan, als ik naar mijn eigen da kosten kijk van het afgelopen jaar zat ik daar iedere keer wel dik boven.... Citaat:maar het ligt eraan of je paard vaak ziek word...
? Sommige paarden worden nooit ziek, anderen hebben altijd wel wat. Je moet er dus wel rekening houden dat hij altijd ziek kan worden, veearts kosten kunnen dan erg hoog oplopen.
EEFIETJE schreef:jah idd
oke
en waarvor is dat dan gedekt???
en scholieren redden jullie het met jullie school en vrienden?? hoe doen jullie dat???
Met vrienden lukt het prima, mijn vrienden zijn meestal door de weeks ook naar school en druk met andere dingen. Ik zie ze meestal in het weekend als ik op stap ga en m'n schoolvriendinnen natuurlijk op school. Maar ik met een vriendje erbij, moet je tohc echt keuzes maken! Gelukkig heb ik daar nu geen ''last '' van!