wij hebben sinds ongeveer 1 maand 2 shetlanders.Olga en Pepper.Ze zijn harstikke lief en ik kan ook alles met ze doen.Ze bokken of bijten nooit
Nouja bijna nooit dan.Dit is mijn probleem:
Als ik met voer kom(dit doe ik 2x per dag me moeder doet het `s ochtends
)Maar zodra ik met een bak, emmer of een hand met voer komt keert Pepper met haar kont in mijn richting.Ze begint dan met bokken en ze houd niet meer op behalve na een tijdje(wat voor mij dan een eeuwig heid duurt)of als ze ergens van schrikt.Ik heb haar een paar keer zo`n harde trap/klap gegeven dan schrikt ze en loopt weg maar die dag erna doet ze het toch weer.Ik zou echt niet weten waarom ze dit zou doen.Eerst dacht ik: heeft ze pijn?Maar ik raak haar niet aan als ik in de wei kom!Gister kwam ik in de wei en wou haar een worteltje geven omdat ik weer bang was dat ze het weer zou doen.Maar ipv het worteltje te pakken keert ze ze weer de kont naar me toe en begon weer te bokken.Ze trapte 2x tegen me benen aan en toen richte ze op me buik dus ik snel die emmer voor me buik doen en ze trapte recht tegen die emmer.De emmer spatte uit elkaar en toen schrok ze en rende weg.Ze doet dit altijd( dat bokken dan)En ik zou werkelijk neit weten waarom.
Als ik gewoon in de wei kom doet ze niets,ik kan aan haar kont komen,haar knuffelen.Ik kan echt alles doen!Ik weet niet wat ik nu moet doen,Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt

groetjes Miriam
ik ga dan wel ergens anders staan en we kijken wel wat ze doen!