Ryan staat altijd alleen. Zij vriendin is een aantal maanden geleden verkocht, met haar ging het altijd goed samen in de paddock. We hebben nog eens geprobeerd hem te koppelen aan een haflinger maar Ryan beet die haflinger diepe open wonden in zijn rug terweil hij onophoudelijk achter hem aan bleef rennen. De haflinger deed niets terug behalve vluchten. Erg zielig dus en daarna nooit meer geprobeerd.
De fries is een aantal maanden geleden geruint en heeft al meer dan 1,5 jaar geen maatje gehad in de wei. Het is opzich een heel lief paard waar we niet al te veel problemen bij verwachten bij het koppelen.
Dit bleek gister ook zo te zijn. De fries was wat matchoachtig bezig en kreeg zelfs nog een staande ovatie
. Maar meer dan dat deed die niet. Ryan echter draaide zich om en begon onophoudelijk tegen de fries te trappen. Echt super gemeen. Gelukkig sloeg de fries ook terug want anders kreeg je weer zo'n zelfde situatie als bij de haflinger. Ryan dreef de fries enkele malen de hoek in en bleef hem dan trappen. De fries ging toen ook maar vluchten maar sloeg gelukkig wel terug als Ryan dat deed.Ryan draaide zich steeds om en liep achterwaards naar die fries toe die dan ook al zijn rug gekeerd had naar hem. Zo bleef het een tijdje doorgaan totdat ze eindelijk eens met elkaar gingen kroelen. We dachten dat het toen over was maar inene draaide Ryan zich weer om en begon te trappen.
Ik vraag me af hoe lang moet je met zoiets doorgaan? Gaat het dan gewoon niet tussen die 2 of moeten ze echt aan elkaar wennen op deze manier? Ryan heeft nu een best diepe snee boven zijn knie en op zijn achterbeen. De fries heeft alleen maar schaafwonden en flink wat blauwe plekken denk ik.
We hebben ze eerst aan elkaar laten wenen met een draad ertussen en naast elkaar in boxen.
Wat zouden jullie doen?