Voor sommige (nuchtere) mensen is dit een wat raar berichtje, maar ik wilde het er toch maar over hebben.
Sinds Peter en ik met reiki bezig zijn, is onze intuïtie sterk verbeterd. Bij mij in de familie zat 'het' al, dat je iets 'aanvoelde' en dan bleek het later zo te zijn, dat soort dingen.
Oma (moeder van mijn moeder) bijv. stuurde opa wel eens midden in de nacht naar de stal omdat er een koe een moeilijke bevalling had... en inderdaad, zonder hulp van opa had het kalfje het niet gered bleek later. Opa kwam dankzij haar 'gevoel' net op tijd...
Mijn moeder 'wist' soms ook de gekste dingen, maar deed daar nooit raar over. 'Toeval' heette dat, en vaak zei ze "Ik ben nou eenmaal een raar mens, en God doet ook wel eens rare dingetjes.."
Nou blijkt dat ik het ook bij paarden kan.
Niet altijd, maar de eerste keer dat ik het echt sterk meemaakte, tenminste dat ik me er meer bewust van was, was bij het paard van Pieterjan, die ik tijdens z'n logeerpartij in Silvolde ontmoette.
Heel raar eigenlijk grijnz...
Peter heeft het ook met sommige paarden. Dan kan hij zo het karakter een beetje beschrijven, en hoe de afgelopen periode voor dat beestje was.
Zo raar, hij heeft geen verstand van paarden, maar weet exact dan wat-ie voelt.
Een donkere schimmel bij ons op de manege, paard van Danielle waar ik bij in de les reed, daar is hij helemaal wég van.
Het is qua uiterlijk een groot paard, oogt luxe, supermooie gangen, echt een 'wedstrijdpaard'.
Maar hoe Peter er naar kijkt:
alsof het een teddybeer is.
Paard wil geknuffeld worden, aangeraakt, wil flink veel aandacht, is erg onzeker en heel gestressed geweest en daardoor errug drukdoenerig, er was totaal niet mee te 'werken'.
Maar sinds zijn verhuizing is het paard de laatste periode heel erg tot rust gekomen.
Is bezig zichzelf aan het ontdekken, een plekje te vinden, gelukkig te worden.
Zo ziet Peter hem.
Heel anders dan een handelaar dat paard zou zien, die ziet alleen maar geld en prestaties.
Raaaaaaaaaaare man heb ik, maar ik vind het wel leuk. Dat ik zelf ook al dat soort ervaringen had vond ik tot daar aan toe, maar dat Peter dit nu ook heeft, echt zó vertederend hoe hij dit beestje aait!
Hebben meer mensen ervaringen met handoplegging, magnetisme, iets aanvoelen, kortom de alternatieve geneeswijzen bij paarden, maar dan wat betreft hun gevoel?
Ik ben zeer benieuwd wat jullie van dit soort dingen vinden?