Ik heb spit, en heb daardoor dus vaak last van mijn rug.
vorige week was het weer raak, hij maakte een rare zijsprong, het schoot in mijn rug,ik mocht 5 dagen plat, en mijn paard had dus 5 dagen vrij.
Dit gebeurt wel vaker, wat betekent dat het dus eigenlijk beter is als ik niet rij, of op een rustig paard.
Mijn paard is heel lief, maar erg kijkerig, en laat zich graag opfokken.
Dit neem ik hem absoluut niet kwalijk, hij is ook erg groen in zijn hoofd, alhoewel hij "al"7 is.
Maar ik wil gewoon het risico niet nemen dat het vaker gebeurt, ik wil toch wel wedstrijdjes rijden, waardoor ik het me niet kan veroorloven om hem steeds ineens stil te gooien, en daarna van hem verwachten dat hij het rustig aan met mij doet.
Verkopen is geen optie.
Nu heeft mijn instructise ook een hele zwakke rug, en zij rijdt daarom alle paarden met slof, dat voor het geval er een paard gek doet, zij een "noodrem" heeft, zodat het niet in haar rug zit.
Nu ben ik geen hulpteugelliefhebber, maar dit lijkt mij voorzover de beste oplossing, tot hij wat constanter in temperament is, en ik wat sterker in mijn rug. Alleen kan ik beslist niet met 2 teugels rijden, en wil dus ook niet zomaar een slof omdoen als ik er niet mee overweg kan.
Wat is jullie kijk/mening hierop? doen of niet.
Mijn instructise is 2 weken op vakantie, dan leg ik dit haar voor, maar wou jullie er ook over horen.

.