ik word er een beetje schijtziek van...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 15:54

misschien wel wat te grof geweest, maar toch nog onredelijk vind ik het. we hadden afspraken gemaakt toen ik mijn pony kreeg, dat ik alles zelf zou betalen en het stalgeld werd gedeeld. nou dat vond ik best dat kon wel. ik heb dus ook alles zelf betaald, mn zadel hoofdstel enz enz. ik heb er ook hard voor gespaard.

we hadden laatst een afspraak dat we 50-50 zouden betalen en nu moet ik in een keer meer betalen terwijl ik dat niet eens heb en ze weten dat ik me rot zoek naar een baan. nu werk ik voor een uitzendbureau tot ik iets heb gevonden. de afspraak was ook, als ik een full time baan heb, dan betaal ik het hele stalgeld en aangezien ik dat nog niet heb, lijkt het mij dat ze afspraken lopen te verzieken.

dat ik die opleiding niet kan doen vind ik geen wereldramp, wat ik wel erg vind is dat ze eerst zeggen van ; ohw ja dan moeten we even kijken wie er die avond kan rijden met de trailer enz. en dan op het laatst worden ze boos omdat ik die cursus wil gaan doen Scheve mond beetje raar... net nu ik me aan het aanmelden was. en eerst zeiden ze; ohw leuk ja dat wil je al zo lang..


mijn ma was het net trouwens wel met me eens, dat zegt ze ook nu net mn pa de deur uit is ...

en nee ik vind het dus helemaal niet raar om zelf mn pony te betalen, ik vind het raar op de manier waarop het nu is gegaan...

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 15:58

Suzan1 schreef:
voor zo'n opleiding moet je in ieder geval geen B (beginnende)ruiter zijn.
Je moet dan wat meer in je mars hebben.

waarom is L1 voor jou kansloos?


de L1 is voor mij niet kansloos, ik rijd geen wedstrijden. maar mn pa bleef dus ongelooflijk aanhouden dat ik L1 moest rijden op wedstrijdervaring.
hij begon tegen me te schreeuwen en ik kon nog niet eens wat uitleggen, later heb ik hem dat papier gegeven, wat ie zon zei was alleen dit: ja nu heb je dus zeker het hele pakket over lopen typen.

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:03

Nou sorry, maar ik vind dat je ouders groot gelijk hebben, wat verwacht je dat ze tot dat je 80 ben al je pennydromen gaan betalen?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:10

Je moet volgens mij wel L1 rijden op wedstrijdniveau en ook de punten daarmee hebben... Sja als je normaal gaat praten met je vader draait hij misschien wel bij, maar zoals je erover praat vind ik echt niet kunnen..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:11

youngster schreef:
Je moet volgens mij wel L1 rijden op wedstrijdniveau en ook de punten daarmee hebben... Sja als je normaal gaat praten met je vader draait hij misschien wel bij, maar zoals je erover praat vind ik echt niet kunnen..


dat is voorde de eerste fase wel ja, voor basis niet.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:13

jubeltje schreef:
Nou sorry, maar ik vind dat je ouders groot gelijk hebben, wat verwacht je dat ze tot dat je 80 ben al je pennydromen gaan betalen?



hm ik geloof dat ik ergens had gezet dat ik het NIET raar vind om mijn pony zelf te betalen, maar dat het op zo'n manier moet gaan vind ik wel raar.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:13

Cow_horse schreef:
dat is voorde de eerste fase wel ja, voor basis niet.


Klopt, maar van een basiscurses word je echt niks wijzer hoor dat heb ik al bij verschillende mensen gezien, dus dat is denk ik gewoon zonde..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:15

youngster schreef:
Klopt, maar van een basiscurses word je echt niks wijzer hoor dat heb ik al bij verschillende mensen gezien, dus dat is denk ik gewoon zonde..



ja maar ik dacht er zelf aan om deze te gaan doen, om zelf dingen bij te leren, wara ik zelf ook op kan letten met rijden enz.
er worden wel wat dingen herhaald in de eerste fase, dus dan komt het wel weer goed uit.. dat was eigenlijk mijn gedachten erachter Lachen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:16

Denk dat je dan beter gewoon eerste fase kan gaan doen, alleen moet je dan L1 zijn.. Maar dat moet wel te halen zijn denk ik, maar je moet dan wel op wedstrijd kunnen.. volgens mij leer je niet bar veel op zo'n curses, dan kan je beter bij veel lessen gaan kijken van wat hogere ruiters en daar wat van oppikken. tis nog goedkoper ook!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:18

youngster schreef:
Denk dat je dan beter gewoon eerste fase kan gaan doen, alleen moet je dan L1 zijn.. Maar dat moet wel te halen zijn denk ik, maar je moet dan wel op wedstrijd kunnen.. volgens mij leer je niet bar veel op zo'n curses, dan kan je beter bij veel lessen gaan kijken van wat hogere ruiters en daar wat van oppikken. tis nog goedkoper ook!



daar heb je wel gelijk in, mijn istructrice laat me alleen geen wedstrijden rijden tussen de paarden met mijn pony.
maar goed ik kijk eerst wel hoe het hier allemaal afloopt en dan kijk ik nog wel eens of ik die opleiding ga doen. Lachen

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:19

Nee maar je verwacht wel dat ze die opleiding etc. ook betalen, en als ik zo'n grote bek van mijn dochter zou krijgen, zou ik ook mijn regeltjes wat aanscherpen.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:22

jubeltje schreef:
Nee maar je verwacht wel dat ze die opleiding etc. ook betalen, en als ik zo'n grote bek van mijn dochter zou krijgen, zou ik ook mijn regeltjes wat aanscherpen.



ik verwacht helemaal niet dat ze die opleiding voor mij gaan betalen.. dat doe ik zelf.

Verward

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:26

oke... Ik denk dat het je nu wel duidelijk is dat wij het er niet mee eens zijn hoe jij over je ouders praat..
We hebben nu wel genoeg op je afgegeven.. erg geholpen ben je er nog niet mee.. dus....

Wat wil je precies gaan doen met deze opleiding? Wat wil je later "als je groot bent" gaan doen als beroep? Misschien is het handig om er achter te komen of je dat ook met deze opleiding kan bereiken?

Hebben andere bokkers wat meer informatie over deze opleiding/cursus?

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:29

Cow_horse schreef:
daar heb je wel gelijk in, mijn istructrice laat me alleen geen wedstrijden rijden tussen de paarden met mijn pony.
maar goed ik kijk eerst wel hoe het hier allemaal afloopt en dan kijk ik nog wel eens of ik die opleiding ga doen. Lachen


Je kan als je dat zelf wilt, rustig met je pony tussen de paarden gaan starten hoor! Daar heeft je instructice toch niks over te vertellen?

Je moet alleen wat meer je best doen dan anderen omdat de meeste jury's niet zo gecharmeerd zijn van een pony tussen de paarden.. Maar onmogelijk is het niet..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:31

Lame schreef:
oke... Ik denk dat het je nu wel duidelijk is dat wij het er niet mee eens zijn hoe jij over je ouders praat..
We hebben nu wel genoeg op je afgegeven.. erg geholpen ben je er nog niet mee.. dus....

Wat wil je precies gaan doen met deze opleiding? Wat wil je later "als je groot bent" gaan doen als beroep? Misschien is het handig om er achter te komen of je dat ook met deze opleiding kan bereiken?

Hebben andere bokkers wat meer informatie over deze opleiding/cursus?



ik heb een topic gestart over de cursus. en de nodige informatie gekregen.
maar zoals ik al zei, de cursus vind ik niet het nodigste ,maar zou het wel heel erg graag willen. heb er altijd naar toe geleefd om het maar even zo te zeggen.
wat ik ermee wil is zelf meer kennis krijgen en eventueel misschien nog eens les gaan geven voor erbij gewoon omdat ik het zelf ook leuk vind.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:32

Maar wat voorn beroep wil je gaan beoefenen dan? Toch niet alleen lesgeven?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:33

Lame schreef:
Je kan als je dat zelf wilt, rustig met je pony tussen de paarden gaan starten hoor! Daar heeft je instructice toch niks over te vertellen?

Je moet alleen wat meer je best doen dan anderen omdat de meeste jury's niet zo gecharmeerd zijn van een pony tussen de paarden.. Maar onmogelijk is het niet..


daar heb je wel gelijk in, maar dat argument gebruikte mijn instructrice dus ook, je moet beter je best doen, je krijgt vaak minpunten omdat paarden grotere/ ruimere passen hebben.

misschien dat ik het dan toch eens wil gaan proberen Lachen
bedankt!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:33

Heb je verder nog plannen behalve deze voor een opleiding?? Deze opleiding kan je namelijk altijd nog doen.. Een echt diploma in je hand is veel waardervoller dan dit..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:33

chantal_cs schreef:
Maar wat voorn beroep wil je gaan beoefenen dan? Toch niet alleen lesgeven?



nee zeker niet.
ik ga volgend jaar beginnen met de BBL voor verpleegkundige.
het instructie is meer voor erbij.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 16:34

youngster schreef:
Heb je verder nog plannen behalve deze voor een opleiding?? Deze opleiding kan je namelijk altijd nog doen.. Een echt diploma in je hand is veel waardervoller dan dit..



lees hierboven voor de opleiding.

het KNHS vertelde me dat elk jaar de cursus weer steeds duurder werd.
dus dacht ik, dit is dan voor mij een mooie kans. aangezien ik nu ook nog geen opleiding doe.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:35

mischien toch met je ouders rond de tafel gaan zitten> en alles opschrijven enzo??

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:36

Cow_horse schreef:
nee zeker niet.
ik ga volgend jaar beginnen met de BBL voor verpleegkundige.
het instructie is meer voor erbij.


Ah oke, dat is een mooi vooruitzicht!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 16:47

Als jij al vindt dat je moet ploeteren om je paardje te kunnen onderhouden, dan heb je nog niet echt geploeterd. Wat is er mis met een krantenwijk lopen, wat ik er mis met een bijbaantje? Alhoewel ik het van je ouders niet snap dat ze ineens de eisen gaan verscherpen, hebben ze daar misschien wel een reden voor, en daar zou ik eerst even naar informeren alvorens je ongenoegen hier op bokt kenbaar te maken.
En als het echt niet meer gaat, dan zou ik een goedkopere stalling zoeken. En vertel maar aan je vader dat wedstrijden rijden geld kost, en dat je dat ook niet meer hebt als je voor alles zelf moet opkomen.

Voor de rest ben je wel een bevoorrecht mens dat je op zulke jonge leeftijd je paard hebt gekregen. Ik heb mijn paardje op 33 jarige leeftijd zelf gekocht, en heb af en toe ook nog het gevoel te lopen ploeteren om haar te kunnen onderhouden, met een 40 urige werkweek, 15 uur per week in de file, en toch de behoefte aan een 8 uurtjes slaap per nacht.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:24

Cassidy schreef:
Als jij al vindt dat je moet ploeteren om je paardje te kunnen onderhouden, dan heb je nog niet echt geploeterd. Wat is er mis met een krantenwijk lopen, wat ik er mis met een bijbaantje? Alhoewel ik het van je ouders niet snap dat ze ineens de eisen gaan verscherpen, hebben ze daar misschien wel een reden voor, en daar zou ik eerst even naar informeren alvorens je ongenoegen hier op bokt kenbaar te maken.
En als het echt niet meer gaat, dan zou ik een goedkopere stalling zoeken. En vertel maar aan je vader dat wedstrijden rijden geld kost, en dat je dat ook niet meer hebt als je voor alles zelf moet opkomen.

Voor de rest ben je wel een bevoorrecht mens dat je op zulke jonge leeftijd je paard hebt gekregen. Ik heb mijn paardje op 33 jarige leeftijd zelf gekocht, en heb af en toe ook nog het gevoel te lopen ploeteren om haar te kunnen onderhouden, met een 40 urige werkweek, 15 uur per week in de file, en toch de behoefte aan een 8 uurtjes slaap per nacht.

hier ben ik het dus helemaal mee eens

werk al vanaf mijn 15e om de paardensport te kunnen bekostigen en heb vanaf mijn 18e eindelijk eigen paarden en pony's gehad door flink te ploeteren
mijn moeder vindt het leuk en prima zo'n hobby maar elk dubbeltje moet ik wel zelf neerleggen

om extra luxe spullen te kunnen kopen (dat is nou eenmaal mijn keuze)
heb ik naast mijn fultime baan ook nog een bijbaantje

ik ben altijd al een tikkeltje jaloers geweest op jonge jongens en meiden die wel "gesponserd" worden door hun ouders
en vindt dat hun zich maar gelukkig mogen prijzen

als ik iets echt wil dan ga ik er 300% voor en doe ik alles in mijn macht om dat ook voor elkaar te krijgen.

en een krantenwijkie is meestal maar 2 uurtjes werk,dat valt toch reuze mee? Knipoog

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:05

ik heb op het moment 2 baantjes, en ben nog op zoek naar meer.
ik ben ook heel blij dat ze de helft voor me neerleggen van het stalgeld, maar dat het in een keer veranderd op zo'n rare manier daar ging het me meer om. dit was niet de eerste keer, verder betaal ik alles zelf voor mijn pony Lachen


voor de rest. ik heb met wat bokkers via PB gepraat. en voor mij is dit topic nu klaar.