Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AnitaB schreef:Ik zal inderdaad de DA nog maar eens om advies vragen, want straks houd ik hem nu te sober ....... Bedankt voor al jullie adviezen !
Mijn haflinger (4 jaar) is op dit moment vrij veel aan het werk (4 keer écht rijden, 1 keer buitenrit en een keer longeren) en hij krijgt er NIKS bij, of nou ja....na het rijden een handje muesli. Ze krijgen hier GEEN hooi, en staan op een vrij kaal land. Hij is nu aan de dikke kant. Wel moet je zorgen dat het gras dat er staat voldoende bevat, hij moet er natuurlijk nog wel van in de hoogte groeien
Het is veel voor een jong paard, ik weet het, maar voor zo'n keuring moet het ff. Als ze straks het gehaald heeft, dan gaat ze teurg in het werk en krijgt ze meer voer en WEIDEGANG!!!
Ik merk aan mn paard dat ze het allemaal nu heel zwaar vindt, en terecht!
naar je paard. Trek daar gerust een jaar of wat ervoor uit! Dat opjagen op een redelijk stuk kan op zich niet zoveel kwaad, als het hun eigen tempo is. Om de dag een min. of 10, meot kunnen.
...Vorig jaar heeft ze mn vriend een hersensschudding bezorgd! Je kan er niet te voreg mee beginnen! ellenlouise schreef:Hallo Anita.
Ik vraag me af of dit dieet niet wat erg rigoureus is. Van 2 plakken hooi, een half kilo biks en een ruime (schrale) wei naar alleen een klein kaal stukje met niks lijkt me eerlijk gezegd niet zo gezond.
Heeft je da dit voorgesteld?