verband rond pijnlijke voet oke of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:46

Nou wat heeft de dokter gezegt over je been?

Ik heb zelf een zwaar gekneusde heup gehad na een val van een paard. Ik was blij dat ik de wc kon bereiken binnen een half uur vanaf mijn bed *stukje van ongeveer een meter of 5* Laat staan op een paard gaan zitten.

Dus ja of ik moet geloven dat jij met zwaar gekneusde ribben gaat paardrijden...je kan dan nauwelijks ademhalen laat staan iets inspannends doen, iedere beweging doet al veel pijn....

Buiten dat is zoiets gewoon super onverstandig, want blijvend letsel of last blijven houden heel lang van iets is niet ondenkbaar...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 20:49

Ineke2 schreef:
Nou wat heeft de dokter gezegt over je been?


een spier verrekt (verokken Verward ehm spelling is niet mijn sterkste kant Verward)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:58

pharagirlke schreef:
denk dat maar sjuimpje...K weet beter Lachen
k zeg niet dat jullie opgevers zijn, kzeg gewoon dattik een vechter ben, en ik alsk het in me kop heb, ik wél met zwaar gekneusde ribben zou rijden!
sorry. Maar zo ben k nou eenmaal, met me been heb ik ook met tranen in me ogen verder gereden...
en ik ben zeker niet iemand die jankt om het minste.



Kijk dat je met tranen in je ogen verder rijdt zegt niets hoor!
Toen ik mijn heup/bekken kneusde kon ik gewoon niet meer bewegen. Ik ben door twee man weggetild en ik was zo duizelig en misselijk dat ik pas na een kwartier te hebben gelegen weer rechtop kon gaan zitten.

En jij zou met dezelfde verwondingen alsnog een parcour hebben gesprongen natuurlijk *LOL*

Ik heb laatst mijn scheenbeen goed gestoten en het was echt van mijn enkel tot mijn knie blauw en ja daar heb ik gewoon mee doorgelopen. Het is pijnlijk maar dat is iets heel anders dan een zware kneuzing.

Dat jij denkt dat het een keuze is of je met pijn toch gaat rijden geeft al aan dat de verwonding toch niet zo ernstig is. Is de verwonding namelijk ernstig dan hoef je die keuze niet te maken want je kunt gewoon niets

Ik dacht overigens ook dat ik binnen een week wel gewoon weer aan het werk kon (let wel ik doe zittend werk dus totaal geen inspanning lichamelijk) maar ik heb het geweten hoor! Acht uur zitten met een gekneusde heup/bekken is gewoon niet verstandig. Nu nog (meer dan een jaar later) heb ik regelmatig nog wat last ervan!
Ik hoef maar een dagje verkeerd gezeten te hebben op het werk en ik heb er weer last van. En ik heb vier weken niet gereden nadat het gebeurd was. Het enige wat ik heb gedaan was naar mijn werk gaan en zelfs dat was al teveel blijkbaar. Ik loop veel op hoge hakken en zelfs dat heb ik tien weken bewust niet gedaan. Nou als ik al zo weinig belast heb tijdens die weken en dan nu nog last hebt dan lijkt het me heel erg stug dat jij met zwaargekneusde ribben niet alleen nog kunt rijden maar dat het ook binnen een paar weken genezen is Scheve mond

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:02

Citaat:
Toen ik mijn heup/bekken kneusde

een heup is wat anders dan een been. en als je genoeg reflex spray derop spuit (op voet, of in ribben in mijn geval.) dan lukt het dus wel om rustig aan te rijden. en k heb nooit beweert dat het nu volledig genezen is, heb er alleen minder last van. en kan weer op normaal tempo rijden.
met verokken spieren kán je rijden, ik gebruik mijn voet nl niet echt bij het rijden, weet niet hoe dat bij jou zit, bij het paard wat ik rijd is mijn kuit aanleggen genoeg. Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:20

Nou ik spuit geen reflex op kneuzingen hoor? Ik spuit dat weleens op stijve spieren maar of het op kneuzingen effect heeft lijkt me stug. Maar goed.

Zoals je zelf aangeeft: met een verrekt spiertje kun je wel rijden (dat is nou net wat we aangaven: het is niets ernstigs anders had je niet eens verder kunnen rijden). En wat die opmerking betreft dat je je voeten niet gebruikt met rijden: als je echt last hebt van je voet (dus een echte zware kneuzing of iets dergelijks) dan merk je dat ook wel met rijden hoor als ik mijn hakken netjes uitdruk dan spannen de spieren in mijn voet/enkel ook gewoon mee.Mijn enkels fungeren als schokbrekers als het ware. Dus ja ik gebruik mijn voeten ook bij het rijden Haha!

Maar wat iedereen hier je nu gewoon probeert duidelijk te maken is dat je als je echt iets ernstigs had echt niet op een paard stapte nu. En dat heeft er helemaal niets mee te maken of je nu een doorzetter bent of niet.
Echt iets beschadigen is gewoon einde verhaal op dat moment en niet dat je dan gewoon weer opstapt en vrolijk verder rijdt.

Wees maar blij dat je verwondingen tot nog toe niet zo ernstig zijn geweest want geloof me dan piep je wel anders.

Maar misschien is het de leeftijd. Toen ik nog klein was dacht ik bij een blauwe plek ook al dat ik mijn arm gekneusd had of zo. Alleen bij mij waren er dan altijd wel volwassenen in de buurt die me duidelijk maakte dat zolang ik nog kon piepen er niets ernstig aan de hand was Haha! Knipoog

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:28

Even weer offtopic Knipoog een verband is echt nergens voor nodig bij een verrekte spier, staat hooguit wat zielig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 21:39

k spuit geen reflex spray op een stomme blauwe plek Haha! dan moest ik me elke avond volledig in spuiten Haha!
Misser: verband geeft toch een beetje steun. dus of jij t nu zielig vind staan of niet Haha! t helpt toch wel een beetje.

Kaj: heb ook niet beweert dat dít ernstig is dénk ik, of ik moet ergens weer onduidelijk geweest zijn in mijn berichtje. ik zeg gewoon dat ik een doorzetter ben. en k weet wel degelijk wat pijn is Knipoog geloof me nou maar

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:43

Wat moet ik geloven dan? Dat jij een soort supermens bent zodat je met zwaargekneusde ribben zo weer te paard zit?

Of dat wij allemaal watjes zijn die niet meer kunnen rijden als we iets zwaargekneusd hebben?

Het is vervelend voor je dat je je bezeerd hebt (tja dat heb je in de paardenbusiness) maar ik geef alleen aan dat ik de ernst van je verwondingen betwijfel. Misschien is het in jou ogen wel heel erg maar in de praktijk moet het meevallen.

Want als jij met zwaargekneusde ribben (niet uit dit topic maar uit een eerder topic van je) gaat rijden dan ben je echt niet normaal.

En nee ik geloof niet dat je je ribben echt zwaargekneusd hebt want dan had je echt niet zo vlug weer op een paard gezeten. En vandaar dat ik ook in dit topic de aard van de verwonding niet zo heel ernstig inschatte. En de dokter blijkbaar ook niet Knipoog

Zo ik heb weer genoeg gediscussieerd in dit topic hoor. Ik stop er even mee.
Kortom: vervelend voor je dat je je een beetje hebt geblesseerd.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:51

Rolleyes
doe wat je wilt. Kweet wat de dokter gezegd heeft Rolleyes k stop dermee, dit topic mag lekker wegzakken van me Rolleyes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:56

Ik ben niet van plan om mij hier te verdedigen, ik hoop alleen maar dat jij er nooit achter hoeft te komen waar 'wij' over praten.
Het feit dat jij ervaart dat een verbandje helpt op een blauwe plek en een verrekte spier zegt voor mij genoeg, kleine kinderen geef je tenslotte ook een Teletubbie pleister.

Toen ik zo oud was als jij dacht ik ook dat ik wist wat pijn was (hoewel ik op die leeftijd al een paar kromme vingers had van èchte kneuzingen en ook al eens met een auto over de kop was geslagen).
Je hebt geen idee hoe het is als je lijf ècht gekneusd is, ik jank niet snel (toen een paard mijn knie overdwars trapte en zo mijn kruisbanden afscheurde ben ik de wei uitgestrompeld met de legendarische tekst: "Hij is stuk") maar toen ze mijn gekneusde lijf in een brancard over een drempeltje van 2mm reden heb ik mijn lippen kapot gebeten en heel wat traantjes gelaten. Het was dat het een openbare ruimte was anders had ik het het liefste uitgegilt.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:59

Sjuimpje schreef:
Ik ben niet van plan om mij hier te verdedigen, ik hoop alleen maar dat jij er nooit achter hoeft te komen waar 'wij' over praten.
Het feit dat jij ervaart dat een verbandje helpt op een blauwe plek en een verrekte spier zegt voor mij genoeg, kleine kinderen geef je tenslotte ook een Teletubbie pleister.

Toen ik zo oud was als jij dacht ik ook dat ik wist wat pijn was (hoewel ik op die leeftijd al een paar kromme vingers had van èchte kneuzingen en ook al eens met een auto over de kop was geslagen).
Je hebt geen idee hoe het is als je lijf ècht gekneusd is, ik jank niet snel (toen een paard mijn knie overdwars trapte en zo mijn kruisbanden afscheurde ben ik de wei uitgestrompeld met de legendarische tekst: "Hij is stuk") maar toen ze mijn gekneusde lijf in een brancard over een drempeltje van 2mm reden heb ik mijn lippen kapot gebeten en heel wat traantjes gelaten. Het was dat het een openbare ruimte was anders had ik het het liefste uitgegilt.


Amen! (oeps toch nog gereageerd Schijnheilig )

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:08

kaj schreef:
(oeps toch nog gereageerd Schijnheilig )

Erg hè? Haha!
Ik kan het dan ook niet laten, ik erger mij altijd zo aan al die overdreven verhalen.
Als je dan vraagt naar details blijken de personen in kwestie in hun hele leven net zoveel bloed verloren te hebben als mij regelmatig gebeurde tijdens 1 handbalwedstrijdje of avondje werken op de versafdeling. Snijmachines/messen en een gemakzuchtige Sjuimpje, slechte combi Nagelbijten / Gniffelen

Nog een voorbeeld, weet je wat zeer doet?
Je paard longeren omdat je niet kan rijden vanwege een vingertopje dat je kwijt bent, waarop het paard besluit eens een paar sprongetjes te maken aan de longe *roetsj* -auw- Verdrietig

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:30

Hihi ja ik kan het ook niet laten om toch maar eens te reageren.

Die longeerlijntruc ken ik ja!
Daarom doe ik nu bijna standaard handschoenen aan tijdens het longeren.

Oeps we gaan nu wel erg offtopic maar ik heb wel heerlijk mijn ergenissen de vrije loop kunnen laten vanavond Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 23:36

oke. K ga toch nog eens reageren:
eigenlijk is het helemaal niet grappig, maar heb toch nog met die zin:
hij is kapot
moeten lachen...Sorry, maar kan me dat in zon situatie helemaal inbeelden Bloos! hoe reageerde de mensen rond je daarop?

ben in mijn jonge leventje vaak genoeg omver gelopen door paarden of rake trappen gehad, en een aantal keer lelijk terecht gekomen. misschien moet je me eerst leren kennen eer je besluit dat ik een (om het in op mijn dialectje te zeggen) een zwakke legum ben (letterlijk een zwakke groent Verward) dat zeggen wij tegen iemand die nergens tegen kan. En k kan wel degelijk tegen een stootje. Maar boeit niet hoe je over me denkt eigenlijk. Zolang we maar tips etc aan elkaar kunnen geven zonder elkaar telkens te moeten terug 'pakken'. Voor de rest intereseert het me niet zo...

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:45

Ik heb helemaal in de scheur gelegen Haha! vooral de teletubbiepleister Haha!
Sorry pharagirlke, dit is al het 3de topic over je been. En zoals ik al eerder heb gereageerd, een dik been/blauwe plek gaat wel over. Het lijkt wel alsof je iets wil bewijzen..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 00:20

3de? Verward dan kan je toch slecht tellen Verward dat op pp ging over mijn brevetten Scheve mond

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 00:28

waar ook een foto stond van je laarzen zoals op HAW..
plus dit is 3. Kan best tellen hoor Rolleyes
Sorry 4, die op algemeen had ik nog niet gezien Haha!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 00:56

sorry Dookie, zal het noooooit meer doen Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 07:34

pharagirlke schreef:
Zolang we maar tips etc aan elkaar kunnen geven zonder elkaar telkens te moeten terug 'pakken'. Voor de rest intereseert het me niet zo...

Joh, ik zeg wel gewoon wat jij wil horen:
Doe lekker verband om je been, zorg dat je krukken hebt zodat je het been 1 maand kan ontlasten, maar ga vooral rijden hoor!
Bikkel die je bent!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 12:50

sjuimpje: Rolleyes nu ben jij het kleine kind Rolleyes

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:03

Zucht...
Pharagirlke, je wilt het gewoon niet snappen hè?


Niemand doet hier kinderachtig (tja jij zelf misschien).

Maar ik heb het net voor de gein toch eens even opgezocht. 17 augustus plaats jij een topic waarin je je ribben zwaar kneusde! (en dan praat ik nog maar even niet over het feit dat je in datzelfde topic toch het paard nog zadelt en gaat rijden Schijnheilig ) en een paar dagen later (nog geen week in ieder geval) plaats je alweer topic waar je verteld dat je al weer volop aan het rijden bent (en dat je paard niet aan het been is wat niet aansluit bij wat je hierboven verteld maar goed ik zal niet flauw doen).

Je zult je best wel pijn hebben gedaan maar je hebt echt je ribben niet zwaar gekneusd. Als dat het geval was geweest dan had je je pony de eerstkomende weken niet eens kunnen opzadelen laat staan dat je aan rijden zou gaan denken. En nu zo'n drie weken na die "kneuzing" zou je alweer aan het springen zijn??

Misschien dat ze in belgie dan iets anders bedoelen met een zware kneuzing dan bij ons *LOL* Tong uitsteken

Hier zijn mensen blij als ze drie weken nadat ze hun ribben gekneusd hebben voorzichtig rechtop kunnen zitten en zonder al te veel moeite kunnen ademhalen enzo.

Meisje: het enige wat we jou proberen duidelijk te maken is dat je echt niet dood gaat van een blauwe plek en het wordt hier op prijs gesteld als je niet elke verrekt spiertje en blauw plekje opblaast tot een levensbedreigende aandoening. Overdrijven is niet nodig. Ik heb echt geen medelijden met mensen die zo graag vertellen over hun kleine aandoeningen. Heel erg jammer want er zijn hier ook mensen die echt serieuse klachten hebben en helemaal niet klagen of medelijden vragen (ik denk alleen al aan onze Dorine) Ik kan er slecht tegen dat mensen niet kunnen relativeren. Goh je heb een spiertje verrekt so what? Als je daar al vier topics voor nodig hebt, dan weet ik niet hoe het moet als je eens echt iets hebt.
(Zo dat was geheel offtopic en ik wil Dorine helemaal niet in deze discussie betrekken het was alleen het eerste waar ik aan dacht. Wat een supermeid was dat OK dan! )

En nog een keer ofttopic dan maar: in ieder geval gefeliciteerd met je verjaardag dan maar.

Farjen

Berichten: 8005
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:18

Citaat:
Misschien dat ze in belgie dan iets anders bedoelen met een zware kneuzing dan bij ons


Neen, dat is overal hetzelfde Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:20

Dat dacht ik al Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 14:30

dorine is dat meisje met kanker?
daarbij. K heb nergens beweert dat het zooooo erg is. Verward

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:37

Phara: je zegt wel dat je ribben zwaargekneusd zijn.

En dat betwijfelde ik meteen al, maar goed nog geen drie weken laten weer vier topics over hoe erg je je voet bezeerd hebt terwijl het maar een verrekt spiertje is.

Wat ik bedoel te zeggen: het lijkt meer op aandachttrekkerij dan op wat anders. Dat komt op mij heel vervelend over zeker naar degene onder ons toe die wel echt iets mankeren.

Dorine was maar even een voorbeeld zoals ik al zei maar zij is de vrouw die vorig jaar helaas veel te jong overleden is aan kanker inderdaad.