Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Het verschil met de eerste fase is het zelf rijden. Als je de eerste fase opleiding doet, wordt er veel meer aandacht geschonken aan je eigen rijden. Het lesgeven komt iets minder aan bod naar mijn idee. Dus het is maar net wat je wil. Oh ja, als je tijdens de eerste fase zakt voor het rijden, dan heb je toch nog je basisinstructeursdiploma. En volgens mij is de eis ook L dressuur en B springen en toestemming van je rijvereniging. Als je niet van plan bent verder te gaan met de tweede fase is misschien de basisopleiding wel zo verstandig. Succes en lees inderdaad even op de KNHS site wat de eisen precies zijn.

dat staat namelijk nergens...
) 
Cow_horse schreef:bij de basis moet je ook af en toe ook een paard met berijder meenemen.
opzich is het herhalen lijkt mij geen probleem? je weet dan al wat er een beetje komt en hoeft niet alles in een keer te leren, dat lijkt mij in ieder geval.
dat rijden in de eerste fase is neem ik aan niet op je eigen paard/ of pony maar op die van anderen? is dat ook zo in de basis?