toen jij je paard kocht...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 17:56

Ik zocht:
een KWPN/NRPS
ruin
1.48-1.63
4-9jr
liefst aparte kleur
verkeersmak/trailermak etc
springpotentie

Ik heb gekocht:
KWPN
merrie
1.61
7jr
bruin
verkeersmak/trailermak..alles
met springpotentie.. maar eigenlijk totaal geen dressuur

Toen ik haar kocht had ik nog totaal geen kijk op KWPN'ers (ik kwam van de fjorden) En ik vond haar toen super mooi (vooral hoofd) Maar nu een tijdje later ga ik toch sommige lichamelijke gebreken inzien (bokhoefje, iele hals etc..dingen die ik toen niet zag, maar die iele hals is al bespierder en we zijn op de goede weg, e uiteindelijk gaat het allemaal daarom he Knipoog ).. die ik toen niet zag, wat wel jammer is... maar toch is zij het allerliefste en betrouwbaarste paardje wat ik ooit gehad heb..

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:07

TongeR schreef:
voldeet hij toen aan je eisen?

mbt: leeftijd, kleur, geslacht, ras enz.


de mijne voldeet alleen aan de leeftijdseis.
ik wou een jong paardje zodat ik die kon opvoeden en hem kan zien opgroeien enzo.

ik wou nooit een gewone bruine, geen hengst.
ik wou het liefst geen kruising.

en wat heb ik gekocht een hengst(inmiddels ruin) een kruising en een gewone bruine.
(ben er nu heel blij mee hoor, uiteindelijk doet z'n karakter me meer dan z'n uiterlijk, maar zijn uiterlijk mag er zeker wezen, eigenlijk vind ik hem nu de allermooiste en liefste en en en... Tong uitsteken)


Ja het voldeed aan onze eisen, maar die mensen waar wij onze tinker van kochten hebben ons belazerd, en nu moeten wij Myrthe verkopen, doordat die mensen ons belazerd hebben, en dat ze gevaarlijk word.. en ze vroegen er ook nog super veel voor.

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:18

Kleur maakte me niet echt uit, ras ook niet echt, als het maar geen koudbloed was, de eisen die ik stelde waren: merrie, tussen de 7 en 10 jaar, verkeersmak.
Ik kocht: 'n merrie van 11 jaar, NRPS en verkeersmak, dus het was aardig naar mijn eisen.

DiantaM
Berichten: 11277
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:22

Ik zocht:
*3/4 jarig paardje
*ruin
*zadelmak
*KWPN'er
*dressuurtalentje
* Rond de 1.70
En het is aardig gelukt, alleen hij was nog niet zadelmak, en hij was 10 cm kleiner Haha!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:24

Ik zocht een braaf leerpaard, minimaal M, rond de 1.70, het liefst ook bespannen.
Ook een gekocht, alleen die was snel weer weg.
Weer met hetzelfde eisen lijstje op pad, weer een aantal gezien, en toen eigenlijk per toeval, gingen we kijken bij een merrie, al 4 jaar niks mee gedaan, en alleen de stokmaat klopte. En het was meteen duidelijk, dit was het paardje wat ik zocht.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:28

ik zocht een kwpn tussen de 6 en 12,ruin,vos,rond de 1.70m en met minimaal M niveau

het is geworden:
hannoveraan,zwartbruin,4 jaar en alleen de basis erin

gelukkig wel een ruin en rond de 1.70m

het was gewoon liefde op het eerste gezicht en voelde met rijden dat HIJ het helemaal was Lovers
heb er ook totaal geen spijt van Haha!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:36

Ik had helemaal geen eisen, en ben onwijs tevreden. Meestal heel braaf maar heeft van die buien dat ze aardig kan klooien Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:39

Wij hebben het heel makkelijk, een goede kennis van ons zit in de handel. Dus als we een nieuwe pony zoeken gaan we naar hem, en vertellen we wat we precies zoeken, dus in leeftijd, talenten, hoogte.
Paar weken later komt hij aan met een nieuwe pony, die 9 van de 10 keer precies voldoet aan de dingen die wij toen tegen hem hebben gezegt. Dus altijd tevreden Lachen

Kaiya
Berichten: 4066
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Het prachtige zuid-Limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 18:52

Mag verzorgpony ook? Je kunt ook eisen stellen aan je verzorgpaard, hoewel die niet makkelijk te krijgen zijn..
Hij deed niet volledig aan mijn eisen maar hij was mooi, braaf, lief en waar wil je tegenwoordig anders een verzorgpaard vandaan toveren? Je kunt er wel een huren maar het is leuker als je niet hoeft te betalen.. Niet??
Ik wilde (graag) :

- Een paard
- Leeftijd maakte niet zoveel uit als hij maar braaf is
- Rond de 1.60 of groter
- Een die iets kon van zowel springen als dressuur
- Een die verkeersmak is
- Een die niet nerveus is
- Een die niet eenkennig is

Zoekt en heeft gevonden:

- Een pony
- 21 jaar
- Haflinger (stokmaat weet ik niet)
- Karpaard geweest (stap draf galop en figuren .. Voor de rest niet veel)
- Hij was verkeersmak
- Alleen nerveus in onbekende situaties
- Niet eenkennig, zodra je vaker bent verschenen ben je al vriendjes.. Haha!

Mellow

Berichten: 6488
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 18:55

Sjonniej schreef:
Wij hebben het heel makkelijk, een goede kennis van ons zit in de handel. Dus als we een nieuwe pony zoeken gaan we naar hem, en vertellen we wat we precies zoeken, dus in leeftijd, talenten, hoogte.
Paar weken later komt hij aan met een nieuwe pony, die 9 van de 10 keer precies voldoet aan de dingen die wij toen tegen hem hebben gezegt. Dus altijd tevreden Lachen


een goede kennis van mij (ook een handelaar) had mijn paardje gevonden en voor die prijs was het een buitenkansje(zat fries bloed in)
eerst vond ik hem echt niks maar we hebben hem toch gekocht en nu had ik niks beters kunnen wensen Lachen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:07

ja, anders koop ik um niej Knipoog

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:21

Nee...

Ik wilde geen groen paard, wat kocht ik.. een 3 jarige die alleen beetje kon stappen en draven..
Ik wilde geen ruin, en kocht dus een ruin

Ras maakte me niet uit als het maar geen koudbloed ofzo was...

Leo

Berichten: 50185
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:34

Tja, echt veel keuze had ik niet gehad, mijn ouders zouden beslissen of een pony erin kwam of niet.

Mijn pony kende ik al van veulen af aan, en we waren 'uit' op haar moeder.
Toen we uiteindelijk daadwerkelijk kennis gingen maken met de paardjes ben ik toch puur voor de charmes van de jaarling gevallen, in plaats van voor de negenjarige, brede merrie.

We waren op zoek naar een robuuste pony; fjord, haflinger, mérens, noem maar op. Een wat oudere, jaar of 7, 8 die bereden en kindermak was.

Het eerste kijkadres, om de hoek, was dus al gelijk raak.
De pony was wél een Haflinger, maar verder voldeed ze aan geen van de eisen.
Ze was pas 1 jaar, amper in handen geweest en nog steeds aan de zijde van mams (oh god wat hebben we dáár een ellende mee gehad, door die grove fout van de fokker Scheve mond )

Maar ik was gewoon smoor op haar, net als m'n ouders en nu twee jaar later heb ik ook geen moment spijt gehad Lovers

namara
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:53

je hebt ook mensen die eerst een paard zeggen te kopen en je een maand aan het lijntje houden en op het laatste moment er van afzien.

helaas een bokker!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 22:00

ik zocht:

Merrie
liever geen vos
niet te veel wit
niet te groot
leuk bewegen
leuk springen
groen

ik kocht
Merrie
donkerbruin
grote bles.
158 (inmiddels 162)
goed bewegen
goed springen
was net 2 dagen van de wei


het enige waar times niet aan voldeed was aan weinig wit, maar nu vind ik het wel grappig

Mellow

Berichten: 6488
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:45

namara schreef:
je hebt ook mensen die eerst een paard zeggen te kopen en je een maand aan het lijntje houden en op het laatste moment er van afzien.

helaas een bokker!!!!!!!!!!


wat heeft dat hier mee te maken?

dat de koper niet aan je eisen voldoet? Scheve mond Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:09

namara schreef:
je hebt ook mensen die eerst een paard zeggen te kopen en je een maand aan het lijntje houden en op het laatste moment er van afzien.

helaas een bokker!!!!!!!!!!


Volgens mij ben je je frustraties hier een beetje aan het afreageren? Wat heeft dit bericht nu met het topic te maken? Mensen die zeggen dat ze een paard kopen en dat achteraf niet doen kom je overal tegen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:13

Mijn paard voldeed precies aan mijn eisen Ik zocht een arabisch volbloed ruintje van ongeveer 7 jaar en zo'n 1.57 m en heb precies gevonden wat ik zocht en er na 2,5 jaar nog steeds super gelukkig mee Tong uitsteken