toen jij je paard kocht...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:30

bij mijn 1e paardje: ik wou nooit een schimmel en een dressuurpaard...wel dus Haha! maar was wel nog jong en een merrie
me nieuwe paardje wou ik tusse de 5 en 8 hebbe, ze is 5, dat ze lief en werklustig was a!, dat een merrie was :JA, naja ik ben er dus super blij mee meer dan de vorige!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:33

Mijn huidige paard voldeed aan al mijn eisen behalve de kleur..... het mocht nl. absoluut geen schimmel zijn Knipoog

Nooit een dag spijt van de aankoop gehad Lachen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:40

De laatste die ik heb gekocht voldeed prima aan mijn eisen.
Type, afstamming, geslacht (een hengst, merrie en ruin bevruchten zo slecht), afstamming en het kleurtje viel me ook alles mee.
Ook de leeftijd was prima.
Ik zocht een jonge hengst tot 2 jaar en hij was 7 maanden toen ik hem kocht (en 9 maanden toen hij uit Engeland kwam).

De merrie die ik een paar jaar daarvoor had gekocht voldeed in eerste instantie totaal niet aan mijn eisen.
Ik zocht namelijk geen pony.
En het was nog een vos ook Tong uitsteken
Maar ja, liep er tegenaan en verder had ze alles wat ik in een merrie zocht en toen ze een tijd later ook nog eens te koop kwam...
Jep toen stond de vos hier op stal Haha!

Mijn zwarte merrie was nog een jaarling toen ik haar kocht en het was denk ik de 20e pony die ik had bekeken Bloos!
Ze was precies wat ik zocht en is dat nu, bijna 10 jaar later, nog steeds

Opa Sepp was niet precies wat ik zocht maar het is wel een pony waar ik ontzettend veel plezier mee heb gehad met het rijden en nu is hij nog steeds onmisbaar als oppas voor de jonge pony's.

Maar het grootste gedeelte van de pony's die hier lopen is zelf gefokt. En dan is het altijd spannend wat eruit komt.

xSammyJo

Berichten: 1493
Geregistreerd: 07-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:46

Amigo deet ook niet aan mijn eisen
ik wou
Een ruin of merrie
rond de 5 jaar
goed engels ingereden
Lief en mak zodat mijn zusje ook mee om kon gaan

Toen kocht ik Amigo
Een hengst
1,5 jaar (toen)
Niet ingereden niet handmak niks kon hij eigenlijk
Bijterig steigerde veel enz.
waarom ik toch voor hem viel weet ik niet,maar na even ruzie me them gehad te hebben en hij gecastreert is is hij toch hartstikke leif geworden

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:59

toemba voldeed aan mijn eisen, ik zocht

ruin
3 á 4 jaar
min. 172cm
kleur maakte niet uit ( geen schimmel)
dressuurafstamming
paard met goede basisgangen.
rustig karakter

ik heb:

ruin
toen ik hem kocht 3 1/2 jaar oud
173cm
donkerbruin
Inspekteur
superbewegingen, heel sterk achterbeen
koele kikker

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:17

Ik heb mn paard samen met mn vader en zus. We wilden wel een ingereden paard, niet veel ouder dan zo'n 9 jaar. Liefst een ruin en qua kleur vonden we een donker paard toch wel mooi. Paard moest verkeersmak zijn en veelzijdig want ik wou wat dressuren, mn zus buiten rijden en mn vader voor de wagen rijden. Ik wilde geen zwaargebouwd koudbloedtype omdat ik daar niet van houd, al voldeden een haflinger of fjord wel aan onze eisen (we zijn wel bij een fjord en halfinger gaan kijken)

We kochten toen een ruin van 4 jaar afkomstig uit Letland. Donker van kleur, wel ingereden maar kende niet veel. Die man wist niet zeker of hij al eens voor de wagen had gelopen of niet. Toen we een 2de keer zijn gaan kijken hebben we het tuig mee genomen om te kijken hoe hij erop reageerde en dat ging goed. Ik heb een stukje langs de weg gelopen met hem en hij schrok toen nergens van, het was gewoon een heel braaf en rustig paard.
Inmiddels loopt hij dus voor de wagen en is nog steeds zo braaf als in het begin, goede beslissing geweest om hem te kopen Lachen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:50

Leeftijd: 4,5 was goed
Kleur: ik zei dat ik geen schimel wilde, wat deed ik, ik kocht een schimmel Nagelbijten / Gniffelen
geslacht: ruin, was goed
ras: NRPS, was ook goed
stokmaat: ik vond hem eigenlijk een beetje aan de kleine kant.

Tja zijn schattige hoofdje ded het hem Lovers

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:51

nee mijn paard voldeed niet aan al mijn eisen.
nou heb ik hem ook 1,5 jaar geleased voor ik hem daadwerkelijk kocht.

het is een vos.. ik ben meer een zwart of schimmel of een apparte kleur liefhebber.. liefst geen vos of bruin paard Haha!
hij heeft gelukkig weinig aftekeningen.. hou ik niet van.. alleen een klein kolletje op het hoofd vnd ik mooi en die heeftie dus..
ik heb het liefst kleinere paarden(ponies zijn helemaal top maar ben ik voor het nette gewoon te groot voor) en hij is een reus van 1.78
ik heb liever een wat vlotter paard, die van mij moet ik vooruit schoppen.
had liever een paard gehad van een jaar of 8, 9 hij is 16
ook nog eens een oud manege paard, niet de perfectste basis voor als je verder wilt.

maar hij heeft een gouden karakter, zo ontzettend lief en aanhankelijk. hij is super verkeersmak, super koel in het hoofd, nog steeds ondeugend en dat wordt alleen maar erger(in zijn manege jaren versleet hij zijn rondjes en wastie zeker niet vrolijk)
en hij wil nog steeds werken.. ja hij is lui Haha! en daar verander je niets aan, maar ik zou hem nooit van min levensdagen willen missen.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 20:55

Ik had toen ik mijn paard kocht nog geen eisen. Het zat in de planning als mijn ouders het huis konden kopen waar we nu nog wonen dat mijn zusje en ik dan een eigen pony mochten, dus had nog niet echt eisen in mijn hoofd zitten. Alleen toen liep ik tegen een zeer eigenwijze onopgevoede Fjord aan en was gelijk verliefd! Lovers
Als ik er achteraf aan terug denk denk ik dat als ik eisen had gesteld dan waar hij aan voldeed op dat moment. Het was onze allereerste eigen pony die nog aan huis kwam te staan ook en denk dat ik dan eerder had gezegd dat ik een ongeveer 8 jarige goed aangereden pony had willen hebben ipv een onopgevoede veel te verwende 4 jarige Fjord Haha!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:08

evita: ja, daar waren niet echt veel eisen nodig Haha!
Ze mocht gewoon geen hengst zijn, een jaar of 10, met veel buitenervaring en liefst wedstrijdervaring, en gewoon gezellig rijden en betrouwbaar zijn.
Evita was 12, had gesprongen en dressuur gelopen, en de laatste jaren wat in het bos rondgereden. We hebben helemaal niet lang getwijfeld om haar te kopen, en ik heb er nu nog altijd geen spijt van Lachen

Bij Prima waren de eisen iets groter, aangezien we toen achter een dressuurpaard aan het zoeken waren en geen braaf recreatiepaardje. Ze moest niet te oud zijn, tussen 3 en 6 jaar ongeveer,ruin of nog liever een merrie liefst nog niet echt ingereden, zeker geen springpaard,geen (stal)gebreken, handelbaar karakter en een beetje mooi tonen onder het zadel zonder een prijskaartje te hebben om achterover te vallen.

Prima was 6, heeft geen gebreken, is heel braaf en rijdt heel fijn. Komt dus tamelijk goed overheen Lachen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 21:59

wij zochten een ruin van een jaar of 8 met een rustig en makkelijk karakter.
We hebben uiteindelijk een 7 jarige merrie die behoordlijk pittig was gekocht Haha!, maar zou haar voor geen goud meer wegdoen.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:17

Ik wilde een schimmel die al wat hoger had gelopen in de dressuur zodat ik er wat van kon leren. Ik reed op dat moment M2 met Rebbel en die zat wel een beetje op zijn maximale kunnen.( dacht ik toen, mag nu Z2 starten) Ik was ook niet op zoek naar een paard, Tequiro wel dus ik ging gezellig mee. Toen stond daar een zwartbruine zwaarverwaarloosde 3.5 jarige Ferro op stal......... En ik was verliefd!! Die heb ik nu dus alweer 6 1 /2 jaar op stal staan Haha!

Farjen

Berichten: 8009
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:23

Ik wou
geen bruine, liefst schimmel
iets vanaf 6 jaar
goed springen bv oudere paarden 1m10
ook eentje dat qua dresuur al het één en ander kon
verkeersmak
1m70
ruin of merrie

Ik kocht
een bruine Haha!
ruin
4 jaar
springen kan hij maar nu springen we hoogstens 50 cm Haha!
dresuur: hij is nog maar onder het zadel sinds juli
verkeersmak: hij is nog maar 6 keer gaan wandelen maar is heel braaf
1m65 toen ik hem kocht, nu een maand later is hij al 1m68 en zijn kont staat weer omhoog Haha!

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:42

Ik zocht:
Een merrie
Engels Volbloed
Ongeveer drie jaar oud.
Donker van kleur
En zo'n 1.60 hoog.

Ik vond:
Inderdaad een donkere merrie.
Van drie jaar oud en 1.62 hoog.
Alleen groeide ze nog een beetje door.
En is nu 1.68 hoog.
Maar ben nog steeds super blij met haar.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:45

ik zocht een mooi jong goed bewegend paard, met mogelijkheden voor de toekomst. En ja, die heb ik gevonden, ik vond haar op het begin niet echt super mooi, was maar simpel beestje om te zien, is nu al veel veranderd, en eenmaal haar onder het zadel gezien te hebben, was ik verkocht Lachen

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:04

die van mij voldeet an alles Haha!
nu nog steeds trouwens.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:08

Hij voldeet niet aan al mijn eisen, (maar je kunt niet alles hebben he??!)
Maar ik was gewoon verliefd.
Nadat ik Torro had gezien, gingen we nog meer paarden kijken, en ik dacht alleen maar:"Ik wil de zwarte, ik wil de zwarte..." En die heb ik nu ook Haha! En ik ben er toch blij mee, ookal voldoet hij niet aan al mn eisen. Tja, ik heb ook liever een paard als krack-c als die jonge zwiemelige lummel die ik nu heb Tong uitsteken

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 00:33

Ik was op zoek naar een braaf paardje, waar ik een beetje dressuurmatig mee kon rijden en die dus al wat doorgereden was, en waar ik verder voornamelijk lekker mee naar buiten kon. Leeftijd 6-10 jaar, liefst grote pony-maat/klein paard. Wat steviger ras, voorkeur ging uit naar een welsh cob of iets van dat type.

Ik was al bij wat paardjes wezen kijken die wel redelijk aan die omschrijving voldeden, maar het was het allemaal net niet. Toen zag ik op EA hier op bokt een advertentie staan van Jordy's vorige baasje... Ik had Jordy al vaker voorbij zien komen op bokt, en vond hem altijd al wat hebben, al was ik eigenlijk niet echt op zoek naar een tinker.
Ik ben gaan kijken, eerst een keer in de bak gereden, ging aardig, maar hij kon nog niet veel en was een zenuwpees, wilde erg hard. Ook nog een keer buiten gaan rijden met hem, waar hij omdraaide en aan de kletter ging Haha! Ook was hij kleiner dan wat ik eigenlijk zocht.

Maar ik was helemaal verliefd, en kwam dus thuis met een tinker van 4 jaar oud die nog niet veel kende en zo gek als een deur was Haha!
Maar ik zou het nooit anders gehad willen hebben, het heeft wat moeite gekost, maar ik heb er nu echt absoluut een gouden paardje aan Lachen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:53

Ik wilde een braaf paard:
Met een rustig karakter
Geen vos
Een ruin
Minimaal 7
Minstens L gelopen (basis moest goed zijn)
om te dressuren

Ik heb gekocht een paard met:
braaf, met rustig karakter
schimmel
merrie Scheve mond
7 en 4 dagen
L dressuur landelijk en gesprongen
springpaard Scheve mond

klopte dus niet helemaal, maar wel op het allerbelangrijkste: braaf en stabiel van karakter. Het merrie zijn valt best mee en ja dat het een springer is... Het gaat wat langzamer, maar ach wat maakt het uit... Ik zie haar graag springen.

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:55

Nadat ik 2 jaar 'paardloos" ben geweest heb ik mijn eisen voor een nieuw paard kenbaar gemaakt aan de eigenaars van de pensionstalling waar ik toen, en nog steeds sta.

Ik zocht een ruin.
Leeftijd tot 10 jaar.
Niet te groot, omdat ik zelf vrij klein ben, (1.57)
Minimaal M dressuur.
Een max. prijs van... Lips are sealed
Absoluut geen schimmel !!!

Jasper voldoet aan (bijna) al mijn eisen.

Een ruin.
Hij was destijds net 10 geworden.
Schofthoogte 1.60.
Uitgebracht in de Z dressuur.
Zat net op mijn financiele grens.

Maar... het was een schimmel Haha!

Ik heb van deze aankoop geen moment spijt van gehad !

De eerlijkheid gebied me te vermelden dat ik sinds geruime tijd kamp met een verwaarloze slijmbeursontsteking in mijn heup.
Ik heb Jasper al sinds januari niet kunnen rijden, dat doet mijn stalbuurman nu voor mij.
Ben druk bezig met injectie's, therapie, acupunctuur e.d.

Soms denk ik... wat als... het allemaal niet meer...

Gr.

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:03

Ik zocht gewoon een lief paardje, verder had ik niet echt eisen (helemaal niet aan gedacht Bloos ).
Het is een merrie (heb ik altijd wel leuk gevonden Pling )
Santos is 1.43
Of ze dressuur had ofzo wist ik niet
Santos was wel een beetje sloom enzo maar ik heb haar wel gekocht omdat ze zo lief was. Ze was toen ook best lelijk Bloos! maar nu niet meer want ze zat toen helemaal onder de losse haren enzo. Ze is nu ook minder sloom omdat ze meer conditie heeft en er wordt veeeel meer aandacht aan haar besteed .

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 09:55

leeftijd, kleur, geslacht, ras enz.

Leeftijd; Nee, ik wou graag een jong paardje.
Kleur; Nee, ik vond schimmels nooit zo leuk nu wel Haha!
geslacht; Ja
Ras; Ja
en in de omgang ook ja! Haha!

Nu ben ik ook erg blij dat ik haar heb en zou haar nooit kwijt willen voor geen miljoen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:12

Twee jaar geleden zocht ik:

Een 4 of 5 jarig paard rond de 1.65m. Ik kwam uiteindelijk thuis met een: 9 jarig paard van 1.73m....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:18

Ik zocht een merrie, rond de 1.50, Quarter met een cool karakter.
Wat heb ik gekocht: een hengst, uiteindelijk 1.58m, Paint (vosbont) en af en toe een piet paniek Haha! Maar het is mijn wereldknolletje Lovers Hij is inmiddels wel ruin.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 10:29

toen ik mijn paard kocht wist ik eigenlijk helemaal niet wat ik wilde. het ging allemaal zo snel, ik wist nog niet echt waar ik op moest letten en wat ik nou zelf allemaal wilde.

ik kreeg donderdags te horen dat ik een paard zou krijgen, en 's maandags ging ik kijken, het werd allemaal voor me geregeld. ik 3 paarden gereden en daar zou ik dan uit kiezen, ze waren alle 3 rond de 1.60 de ene was 6 (best een leuk paard) de andere 3 ( ook wel een leuk paard maar kende nog weinig en verder had ik niet echt op hem gelet) en de 3e ik weet niet eens hoe oud, maar was echt niet het type wat ik zocht.

ik heb dus voor de 3 jarige gekozen, daar kon ik tenslotte "alles zelf op zetten", als ik er achteraf over na denk had ik dat paard nooit voor een 2e keer gekozen, hij was erg bang en soms ook best gevaarlijk, maar omdat ik gelukkig nooit bang was is het toch allemaal goed gekomen. ik zou hem nu niet gauw weg doen, maar als ik kijk wat ik allemaal al met hem mee heb gemaakt en hoe moeilijk het was zijn vertrouwen te winnen en tijdens het rijden hem te kunnen laten ontspannen.

we zijn nu bijna 3 jaar verder, hij heeft nog steeds problemen dat hij eenkennig is, hij vertouwd mij super, maar hij is nog altijd niet de makkelijkste. het is een hele uitdaging om met hem om te gaan en hem te berijden het is eigenlijk een spel wat ik nooit op zal geven. ik ben erg op hem gesteld en zou hem niet kunnen missen, hij is echt mijn maatje geworden.

vooral mijn vader heeft er veel vertrouwen in en dat is altijd wel goed geweest want anders was hij allang weg geweest.